Fråga

Garanti på IPHONE 12

  • 6 August 2022
  • 2 svar
  • 185 visningar

Min  IPHONE 12 har, sedan leveransdatumet, hängt sig och laggat (appar försvinner eller läggs ovanpå varandra, skärmen blir plötsligt svart och “börjar snurra” - t.ex) enda sedan leveransdatumet i   i slutet av mars månad. 

Telefonen har inga skador och har  inte blivit utsatta för “påfrestning”. Det  hela upplevs som fabrikationsfel

Jag anser inte att jag skall behöva använda självrisken utan att ny telefoner är motiverat.

Hur nyttjar jag garantin för vardera telefon?


2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Fridagg  

Tråkigt att höra att mobilen beter sig så ! Har du varit i kontakt med någon support tidigare , hos 3 eller Apple ? Och du har tagit bort 3trygg försäkringen som man har första månaden eller täcknar inom 45 dagar . 
 

https://www.tre.se/handla/tjanster/3trygg

Hur ser det ut med systemuppdatering, har du uppdaterat den något ? 

( finns under inställningar → allmänt → programuppdatering ) även appar appstore kan vara bra att hålla uppdaterade . Ha pinkod och lösenkod redo när mobilen startar upp igen ☺️ 

 

Apple har under inställningar instruktioner för deras support för mobilen . 

Inställningar → allmänt → om → garanti / begränsad garanti . Där står det att man har rätt till olika sorters service beroende på ålder av produkten . 

hoppas det ordnar sig och du slipper vidare problem eller byte ! :)  

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@Fridagg Hej,

 

följ gärna tipsen @frodrik91 för att se om det hjälper. Om du inte får ordning på det, kontakta Apple direkt så kan de hjälpa till med att skapa ett eventuellt garantiärende vid behov. Du skapar ett ärende och kontaktar dem enkelt här

Svara