Huawei P30 Pro

  • 26 March 2019
  • 2 svar
  • 384 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38
Huawei hade tidigare idag en liten presskonferens där de visade upp sina senaste ”p”-series telefoner.

Den ena är en uppdatering från förra årets p20 med allt nytt man kan tänka sig.

Sedan har vi deras nya flaggskepp. Huawei p30 Pro, med mindre ”bezels” en mycket mindre flärp uppe på skärmen samt snabbare laddning än tidigare modeller.

Men den stora nyheten är kameran som fått ett uppsving.

huawei har ökat sensorn och ändra om vilket gör att färgåtergivning och ljusinsläpp ska bli betydligt bättre, bildstabiliseringen sker standard på som jag förstår alla Linser.
Men huawei har också slängt in en ”tof” sensor som ska bidra till ett bättre djup i bilderna. Det är en sensor som bara mäter avstånd och kan skapa en 3D bild (i data) och räkna ut avstånd till olika grejer. Vilket resulterar i en oerhört förbättrad porträtt bild när
man ska ta dessa. Istället för via enbart algoritmer så får man en betydligt mer naturlig ”bokeh” i bilder och det ser bättre ut där dagens porträtt ibland kan se lite urklippta ut. Menar huawei.

Huawei menar även att det kommer vara en 10x super zoom på kameran utan att egentligen förlora några detaljer i bilden vilket återstår att se men spännande hur som helst.

trådlös laddning finns åt alla riktningar. Man kan alltså ladda sina galaxy buds via telefonen till exempel.

coh som @Erik skriver kan ni köpa den redan idag online och i butik!
Oehört ballt. Huawei forsätter att pusha marknaden frammåt!

EXAKT alla detaljer kan ni läsa här

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Vi har precis lagt ut våra priser här och telefonen går även att köpa i butik från och med idag.
VILKEN kamera! (Ursäkta Capslock) Jag är rätt kräsen när det kommer till kamerabiten och kan säga att P30 Pro tog mig med storm. Vad gäller Zoom, Huawei överdriver inte när de säger att man man inte tappar kvalitén. Ni som har vägarna förbi en butik där mobilen finns för demo, gå in och testa! 😁
Användarnivå 7
Emblem +38
Haha jag kollade aldrig er hemsida! Såg visste att de visade upp telefonen så tänkte slänga upp en nyhet!

Men sjukt, man blir sugen på att testa kameran.

Jobbar snabbt gör ni!

Svara