Skip to main content
Nykomling
May 23, 2019
Besvarat

Huawei - vad händer nu?

• May 23, 2019
  • 1 svar
  • 435 visningar
Vad gör jag nu som kund och har en huaweimobil? Jag undrar vad som gäller med min telefon, troligtvis (kommer jag inte att kunna uppdatera framöver). undrar Ally

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
    Bäst svar av Chipsgeneralen
    Hej, huawei-situationen har varit lite luddig.
    och den är småknepig överlag.

Men huawei har lovat säkerhetsuppdateringar och fortsatt Google play stöd på nuvarande enheter.

Dvs att om det upptäcks säkerhetshål i android så behöver du som
    äger en huawei inte oroa dig för det.

Men det som är
    oklart är om det kommer hinna få ut nästa version av andprid eller inte. Deras stöd för android i USA går ut i augusti. Så det finns en chans att set får en sista stor uppdatering.

1 svar

Chipsgeneralen
    Superhjälte
    Superhjälte
    May 23, 2019
    Hej, huawei-situationen har varit lite luddig.
    och den är småknepig överlag.

Men huawei har lovat säkerhetsuppdateringar och fortsatt Google play stöd på nuvarande enheter.

Dvs att om det upptäcks säkerhetshål i android så behöver du som
    äger en huawei inte oroa dig för det.

Men det som är
    oklart är om det kommer hinna få ut nästa version av andprid eller inte. Deras stöd för android i USA går ut i augusti. Så det finns en chans att set får en sista stor uppdatering.
    Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.