Besvarat

"IMEI-kod saknas hos Tre"

  • 26 June 2018
  • 3 svar
  • 708 visningar

Hej! Jag försöker låsa upp en iPhone 6 från 2014 men den klagar på att koden saknas hos tre. Jag skrev in den kod jag fick när jag skrev *#06#.
Vad kan vara fel och vad gör jag?
icon

Bäst svar av Erik 27 June 2018, 11:54

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Konstigt! På iPhone 6 står även IMEI-koden på baksidan av telefonen, kontrollera så att det stämmer. Om det inte fungerar är det enklaste nog att ringa till 3s kundtjänst under morgondagen när de har öppnat igen 🙂
Användarnivå 7
Emblem +10
Det finns främst två anledningar till varför du får meddelande om att koden saknas:
  • Telefonen är köpt hos en annan återförsäljare
  • Telefonen har blivit utbytt på garanti / efter reparation
I enstaka fall kan det bero på att telefonen inte är låst. Det gäller enstaka tillverkare och modeller.

Det går naturligtvis fortfarande att låsa upp telefonen, dock behöver man ta kontakt med vår kundservice, precis som @Pettersson nämner här ovan.
Jag har samma problem. Telefonsupporten kunde inte låsa upp min iphone 6 och killen i butiken visste inte hur han skulle göra. Min telefon är en utbytesenhet som jag fått på försäkring. Har varit hos Digital inn och de kunde kolla upp och bekräfta att den är låst av tre, vilket jag också har en utskriven kopia av.
Helskumt. Tre måste väl kunna fixa detta!

Svara