Skip to main content
Besvarat

internetförbrukning

• December 24, 2025
  • 4 svar
  • 23 visningar

Hej. 

den 22 december står det att jag har förbrukat 44gb internet? Detta anser jag vara helt omöjligt. Kan ni kolla upp vad som hänt där? 

Bäst svar av Pettersson

Det låter väldigt märkligt, har du flera abonnemang hos Tre? 

I din mobil kan du se hur mycket data som använts sedan den informationen nollställdes sist, det gör du under Inställningar → Mobilnät. Det är sorterat på de appar som använder mest data, är det något där som sticker ut? 

Om du skrollar längst ner i den menyn (Inställningar → Mobilnät), kan du också se “Senast nollställt”. Datatrafiken ovan är då från det datumet som det nollställdes senast. Om du vill hålla lite koll, kan du återställa statistiken nu och se hur det används framåt. Det påverkar endast informationen som finns i den aktuella menyn och inget annat. 

4 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • December 24, 2025

@Jetmirsyla Hej,

Tre har inte möjlighet att se vad din förbrukning har gått till av säkerhetsskäl, det är enbart du som har möjlighet att se det på din enhet om den sparar det. Har din surf tagit slut på abonnemanget? 

Gäller det ett bredband eller en mobil? Samt, vilken mobilmodell är det du har? 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • December 24, 2025

Det gäller mobil. Jag har en iPhone 17pro. Surfen har inte tagit slut men tyckte det var jättekonstigt eftersom jag är utomlands och använder telefonen väldigt lite 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • December 24, 2025

Det låter väldigt märkligt, har du flera abonnemang hos Tre? 

I din mobil kan du se hur mycket data som använts sedan den informationen nollställdes sist, det gör du under Inställningar → Mobilnät. Det är sorterat på de appar som använder mest data, är det något där som sticker ut? 

Om du skrollar längst ner i den menyn (Inställningar → Mobilnät), kan du också se “Senast nollställt”. Datatrafiken ovan är då från det datumet som det nollställdes senast. Om du vill hålla lite koll, kan du återställa statistiken nu och se hur det används framåt. Det påverkar endast informationen som finns i den aktuella menyn och inget annat. 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • December 24, 2025

Senaste nollställningen är från 2019… så lite svårt att avgöra 😅 blev bara lite chockad… får se ifall nätet räcker i o m att det bara är 60gb per kalendermånad när man är Utomlands.