Besvarat

Iphone 11 Leverans - anmäla Apple?

  • 18 October 2019
  • 3 svar
  • 556 visningar

Har bara en fråga, ni har ju väl rätt att anmäla detta till Konsumentverket eftersom Apple flyttar fram tiderna hela tiden? Ring och klaga på Apple också för att det är konstigt att alla andra företag som t.ex Comviq O Tele2 ska få telefonerna mycket tidigare. Jag kommer ge detta en vecka till tills jag byter till Comviq. Första och sista gången jag beställer från Tre.

icon

Bäst svar av Pettersson 19 October 2019, 13:01

Visa original

3 svar

Eller nu vet jag inte om ni köper in dom eller om Apple bara levererar dom till er för att sälja åt dom.

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

jag tror inte att 3 kan anmäla till konsumentverket att Apple justerar leveranstiderna, eftersom det är beräknade leveranstider som kommuniceras både från Apple till 3 och från 3 till kunderna. Det är svårt att förutse när leveransen kommer och hur många telefoner som faktiskt kommer i en leverans. 

 

Det bör inte spela någon roll vilken operatör man beställer från sett till när leveransen sker. Det som verkar påverka mest är när man själv förbokade. Exakt hur Apples system fungerar är inget som kommuniceras utåt, men det bästa är att bara avvakta så kommer telefonen så snart som bara möjligt!

Användarnivå 7
Emblem +38

För att följa @Pettersson text så har trycket också varit skyhögt, betydligt högre än Apple först räknade med så jag tror genuint att det bara översvämmades totalt från alla håll! :) 

Aldrig kul att behöva vänta på ny lur dock! :/

Svara