Skip to main content
Fråga

Iphone 16

• January 20, 2026
  • 3 svar
  • 11 visningar

Telefonen startar om titt som tätt när jag ska bara ska låsa upp den, händer ibland när jag använder min vanliga appar oavsett om det är installerade appar från början eller om jag installerat från apple, Batteriet går från 90-7% och då vill telefonen återställa men inga fel hittas, har telefonen i 7 månader

3 svar

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38

Hej, låter som ett av de mest störiga problemen man kan ha med sin telefon. 

Jag hade ett liknande problem men nu för några år sedan. Då hörde jag av mig till Apple och frågade vad de trodde det var och om det kunde gå på garanti. 

Deras första tips var då att återställa telefonen, helt och hållet samt att INTE ominstallera en säkerhetskopia då det ibland kan följa med buggar. 

Innan du gör det, har du kollat så att allt är uppdaterat? 

Förstår att det kan vara lite krånligt. Det kan vara så lätt att det är ett batterifel med. Står det något i sketionen under batteri om hur batteriet mår? 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • January 20, 2026

Altt är uppdaterat med nya iOs och batteriet säger att det är “normalt”

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38

Altt är uppdaterat med nya iOs och batteriet säger att det är “normalt”

Jag förstår. Då hade jag innan jag börjar med garantiärende blåst rent den och startat den som en “ny iPhone” 
Du kommer fortfarande få tillgång till alla Imessage-meddelanden och alla bilder mm om du ser till att det synkas med icloud.