Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59486 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Entusiast
October 16, 2025

Nu har ”leveranstid planeras av tillverkaren” ändrats till ”datum kommer snart” för mig.

Beställde den en iPhone 17 Pro, 256GB, den 16/9.

Vilken färg?

Aspirant
October 16, 2025

Nu har ”leveranstid planeras av tillverkaren” ändrats till ”datum kommer snart” för mig.

Beställde den en iPhone 17 Pro, 256GB, den 16/9.

Vilken färg?

Silver.

Entusiast
October 16, 2025

Jag lider med er som väntat i över en månad, beställde min 8/10 och orkar inte vänta mer men förhoppningsvis ökar leveransflödet lite nu efter den stora lanseringen😅

Entusiast
October 16, 2025

Äntligen orden packas. Efter fyra långa veckor. 17 PRO silver. Beställt 16/9. Beräknat leverans 2-3 dagar. 

Rookie
October 16, 2025

Har någon fått beställningen efter att ha beställt den 20/9?

Rookie
October 16, 2025

någon som fått informationsuppdatering om vanlig Iphone 17 denna vecka? isf när beställde ni?

Aspirant
October 16, 2025

Nu packas min telefon! Leverans om 2-3 arbetsdagar.

Rookie
October 16, 2025

Grattis! Vilken beställde du och när?

Aspirant
October 16, 2025

iPhone 17 Pro, 256GB, silver. Beställd 16/9.

Rookie
October 16, 2025

iPhone 17 Pro, 256GB, silver. Beställd 16/9.

Vilken tid fick du notis?

Fick du sms?