Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59487 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Rookie
October 21, 2025

Min har uppdaterats precis

två silvriga PRO  256 beställdes 18/9 beräknad leverans v44

den blå silvriga PRO 256 beställdes 25/9 (pga tres fel!!) 

beräknad leverans v45

leveransstiderna stämmer överens med vad skalet har stått på för leverans. Dock stod det v 42 från början. 

leveranstiden är ju då under all kritik och förmodligen kommer jag aldrig mer göra en förbeställning genom tre nån mer gång. 
jag hoppas att de har snubblat på tangenterna och att telefonerna alldeles strax är redo för att packas och skickas. 

Hoppsan hejsan nu är det tydligen 2-3 arbetsdagar som beräknad leverans 

Entusiast
October 21, 2025

beräknad leverans v45

leveransstiderna stämmer överens med vad skalet har stått på för leverans. Dock stod det v 42 från början. 

leveranstiden är ju då under all kritik och förmodligen kommer jag aldrig mer göra en förbeställning genom tre nån mer gång. 
jag hoppas att de har snubblat på tangenterna och att telefonerna alldeles strax är redo för att packas och skickas. 

Det står samma för mig nu 🙂

Entusiast
October 21, 2025

beräknad leverans v45

Hahahaha dom ändrade igen nu det står datum kommer snart undrar vafan dom håller på med😆

Rookie
October 21, 2025

beräknad leverans v45

Gratulerar. Min står kvar på v45 :(

Rookie
October 21, 2025

beräknad leverans v45

Gratulerar. Min står kvar på v45 :(

Ja på den blå jag beställde står det v45 på fortfarande så jag håller tummarna att den oxå kan skjutas närmare den här sidan av året 😂

Rookie
October 21, 2025

Jag fattar inte en sak. För ett par veckor sedan ungefär gick jag in på Comviq eller liknande. Där stod det ”om du beställer idag beräknas leveranstid vara v 44-45”, eller liknande för min telefon (lila iPhone 17). Då tänkte jag att aja då är det lugnt för min del. Jag beställde ju i början av v 39 så då dyker väl min telefon upp v 43 eller så. Eftersom detta var 2 v efter att jag beställt. Men nä nu är det beräknad leverans v 45 för mig. Frågan är hur comviq etc ligger till med sina leveranser? Ifall de som beställde v 41 beräknas få den v 44-45 också? 

Rookie
October 22, 2025

Vilken berg- och dalbana till dag igår!

11:00 – Uppdatering: beräknad leverans vecka 44 istället för vecka 45
14:00 – Leveransen ändrad tillbaka till vecka 45 igen
18:00 – Beställningen packas och beräknad leverans inom 2–3 dagar

Hoppas det inte ändras igen 😅

Beställde en iPhone 17 Pro blå 256 GB den 23 september.

Vet någon hur lång tid det brukar ta att få telefonen när det står att leveransen är inom 2–3 dagar?

Rookie
October 22, 2025

Vilken berg- och dalbana till dag igår!

11:00 – Uppdatering: beräknad leverans vecka 44 istället för vecka 45
14:00 – Leveransen ändrad tillbaka till vecka 45 igen
18:00 – Beställningen packas och beräknad leverans inom 2–3 dagar

Hoppas det inte ändras igen 😅

Beställde en iPhone 17 Pro blå 256 GB den 23 september.

Vet någon hur lång tid det brukar ta att få telefonen när det står att leveransen är inom 2–3 dagar?

Åh då hoppas jag sonens också kommer inom ett par dagar 🥳 

inget svar på din fråga dock 🫣

Nykomling
October 22, 2025

Någon som beställt PRO Max silver 26 september som fått sin eller har någon uppdatering?

Limpen
Community Manager
Moderator
October 22, 2025

Hej allesammans! 👋🏻

Många av er har redan uppmärksammat att det dykt upp beräknade leveranstider på Mitt3. 
Det är tack vare er feedback som vi har kunnat åtgärda detta.

Ser du ingen beräknad leveranstid på Mitt3?

Håll utkik! Så snart vi har bekräftat leveransen från Apple som påverkar din köplats, uppdateras informationen automatiskt på Mitt3!

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.