Skip to main content
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
September 11, 2025

iPhone 17 leveranstid

• September 11, 2025
  • 398 svar
  • 59487 visningar

Vi vet att många väntar ivrigt på sin nya iPhone 17 – och att det finns en hel del frågor kring leveranstider. Det är helt förståeligt, särskilt vid en så populär lansering. Vi vill därför samla information här och samtidigt ta emot er feedback och funderingar.

Vad betyder statusen "Beställning mottagen"?

Det betyder att vi har tagit emot din order, men att vi ännu inte fått telefonen från tillverkaren. Så fort din mobil nått vårt lager och börjar hanteras, så uppdateras din order på Mitt3. Beställningarna skickas i turordning.

Varför dröjer leveransen?

Vid stora lanseringar som denna är det svårt för tillverkaren att ge exakt leveransinformation. Leveranstiden kan variera beroende på modell, färg och minnesstorlek. Det innebär att din orderstatus kan stå som "Beställning mottagen" under en längre tid – även om allt är i sin ordning.

Hur vet jag när jag får min mobil?

Tyvärr får vi ingen exakt leveransinformation från tillverkaren förrän mobilen finns i vårt lager. Då uppdateras din orderstatus automatiskt inne på Mitt3.

Kan kundservice hjälpa mig med mer information?

Nej, kundservice har ingen mer information än den som finns på Mitt3.

💬 Vi vet att det är många frågor just nu, och här kan du även skriva fritt om din upplevelse - vi följer tråden och tar med oss era kommentarer.

398 svar

Entusiast
October 23, 2025

Äntligen kommer min order imorgon 🤩

Rookie
October 23, 2025

17 pro 256gb orange SKICKAD!

Beställd 15/9. 

Rookie
October 24, 2025

Haha tror jag dör…mobilen står fortfarande som packas och skalet är skickat🙄

Trodde dom skickades i samma paket!

knepigt….

jaja blir ytterligare en helg utan mobil då😊

För mig blev 1 telefon med skal och simkort i ett paket, 1 telefon i ett annat och ett skal och simkort i ett tredje. Så jag får 3 olika paket. Sent igårkväll stog bara paketet med skal och simkort skickat. Men nu på morgonen runt 05 så står det i postnord att samtliga 3 pket beräknas komma fram idag

Entusiast
October 24, 2025

Tycker så synd om alla nya kunder som går in och ser 1-2 veckors leveranstid och tänker de är väl inte så farligt och sen får vänta betydligt längre än så. Riktigt ful och missvisande information, de hänvisar alltid till mitt3 men där kan dom allt lägga en längre leveranstid när väl mobilen är beställd. Speciellt för dom som beställt sent september/tidigt oktober som fortfarande väntar på sina mobiler så har man inte möjlighet att visa tydlig information på produktsidan.

Entusiast
October 25, 2025

Idag kom min pro max 256 gb orange.

beställd 22/9

Nykomling
October 26, 2025

Blå 17 pro max 256 Gb - beställd 26/9 - Ordern packas

Orange 17 pro max 256 Gb - beställd 3/10 - ordern mottagen, beräknad leverans v 46

Rookie
October 26, 2025

Fick också min orange 256gb 17 PRO i fredags och hade beställt 22/9 

Rookie
October 26, 2025

Nu kom telefonen upp i postnordsappen! Beställde en iPhone 17 256 gb lavendel den 23/9. Det har stått beräknad leverans v 45 i tre-appen. Då kommer det nog nu i veckan, v 44 :) 

Rookie
October 26, 2025

Nu har jag fått att min iPhone 17 256gb vit är på G och kommer hem till mig imorgon. Min mans telefon, en svart likadan står fortfarande att den planerar att komma vecka 45.

Rookie
October 27, 2025

Någon som beställt 17 Pro 512 Silver och fått sin? Beställde 28e och fortfarande inte hört ett knyst.