Hej
Har precis köpt ny telefon, iPhone8, och flyttat mitt abonnemang till tre. Överföringen med iCloud fungerade fint förutom att jag ej kan ta emot sms el iMessage. Jag kan skicka. Vad göra?
vänliga hälsningar
Linnea
/Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
Har precis köpt ny telefon, iPhone8, och flyttat mitt abonnemang till tre. Överföringen med iCloud fungerade fint förutom att jag ej kan ta emot sms el iMessage. Jag kan skicka. Vad göra?
vänliga hälsningar
Linnea
/Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
Sida 1 / 1
Hej,
om du går in under Inställningar > Meddelanden > Skicka och ta emot. Finns ditt nummer angivet där eller är det något annat nummer alternativt någon mailadress?
om du går in under Inställningar > Meddelanden > Skicka och ta emot. Finns ditt nummer angivet där eller är det något annat nummer alternativt någon mailadress?
Hej,
Ja mitt nummer finns angivet och även mina två mailadresser. Igår fick jag sms till min gamla telefon (iPhone5 med Halebop) och då tryckte jag bort iMessage på den.
Ja mitt nummer finns angivet och även mina två mailadresser. Igår fick jag sms till min gamla telefon (iPhone5 med Halebop) och då tryckte jag bort iMessage på den.
Hej Linnea!
Aktiverade du möjligen din nya iPhone med SIM-kortet från Tre innan nummerflytten från Halebop hade blivit genomförd?
Om det är så kan du gå in på Inställningar : Telefon : Mitt nummer
Kontrollera där ifall det temporära numret från Tre står angivet i rutan eller om det är ditt inflyttade nummer från Halebop.
Skulle det vara det temporära numret kan du själva ta bort och fylla i ditt eget inflyttade nummer i den rutan.
Gå därefter till Inställningar : Meddelanden : iMessage och stäng av funktionen, samt gör en omstart av din mobil innan du slår på funktionen igen
Om du följer ovanstående skall det fungera med såväl SMS som iMessage igen.
Hoppas att det löser ditt problem. : )
Aktiverade du möjligen din nya iPhone med SIM-kortet från Tre innan nummerflytten från Halebop hade blivit genomförd?
Om det är så kan du gå in på Inställningar : Telefon : Mitt nummer
Kontrollera där ifall det temporära numret från Tre står angivet i rutan eller om det är ditt inflyttade nummer från Halebop.
Skulle det vara det temporära numret kan du själva ta bort och fylla i ditt eget inflyttade nummer i den rutan.
Gå därefter till Inställningar : Meddelanden : iMessage och stäng av funktionen, samt gör en omstart av din mobil innan du slår på funktionen igen
Om du följer ovanstående skall det fungera med såväl SMS som iMessage igen.
Hoppas att det löser ditt problem. : )
Inne på inställningar kan man se numret precis som ni beskriver, men vad gör man om det inte går att ändra, dvs det är gråmarkerat. Jag förstår att det är en fråga för Apple men tänkte ifall någon här har större kunskap om Apple än jag…
Tack!
Tusen tack! Äntligen hittade jag var jag ändrar! Sms fungerar finfint nu!
Mvh
Anna
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.