Hej! Jag har en knapptelefon som inte längre fungerar på tres nät. Jag undrar om det finns någon slags lista på vad som ska fungera? De i affären har ej koll
Knapptelefon utan stöd från 2/2 (trots VoLTE support), vilka fungerar på ert nät?
Bäst svar av Karl Von Bredband
Hej! Jag har en knapptelefon som inte längre fungerar på tres nät. Jag undrar om det finns någon slags lista på vad som ska fungera? De i affären har ej koll
Hej!
Dom mobilerna som blockeras 2/2 2026 gör det eftersom att PTS (Post och Telestyrelsen) kräver att operatörerna blockerar mobiler som inte kan ringa 112 på 4G/VoLTE men som klarar av att ringa vanliga samtal på 4G/VoLTE.
Även om mobilen har stöd för 4G/VoLTE så klarar den endast av att ringa nödsamtal på 3G/2G.
Det är svårt att dela en lista på dom extremt få mobilerna som kommer sluta fungera publikt då den väldigt enkelt kan misstolkas.
Om du delar några länkar här på mobiler du har kollat på så kan jag svara på om dom kommer att fungera eller inte.
Samtliga mobiler som vi själva säljer just nu kan jag garantera kommer att fungera. Vilket när det kommer till knapptelefoner är dessa:
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.