Skip to main content
Svar

Kommer Apple E-sim att släppas till IPhone Xs Max?

• September 23, 2018
  • 3 svar
  • 417 visningar

Hej,
jag undrar om det kommer finnas möjlighet att använda apples E-sim, istället för att stoppa in ett i sin iPhone XS max.

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till mobil

Bäst svar av Tristan

Hej Jakob!

Jag har inte sett någon ny uppdaterad information om eSIM-stöd för iPhone.
Det senaste svaret var att 3:s utvecklare arbetade med att få in det stödet i nätsystemet.

Ja, funktionen finns för Apple Watch men det sker via en annan variant av teknisk lösning, i form av en tilläggstjänst.

Detta innebär att svaret på din fråga blir så att säga tvådelat - ja, det kommer att finnas möjlighet men ingen kan idag säga från vilket datum 3:s mobilnät stödjer eSIM.

Du får helt enkelt avvakta och se när det blir men utveckling pågår som sagt.

3 svar

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • Svar
  • September 23, 2018
Hej Jakob!

Jag har inte sett någon ny uppdaterad information om eSIM-stöd för iPhone.
Det senaste svaret var att 3:s utvecklare arbetade med att få in det stödet i nätsystemet.

Ja, funktionen finns för Apple Watch men det sker via en annan variant av teknisk lösning, i form av en tilläggstjänst.

Detta innebär att svaret på din fråga blir så att säga tvådelat - ja, det kommer att finnas möjlighet men ingen kan idag säga från vilket datum 3:s mobilnät stödjer eSIM.

Du får helt enkelt avvakta och se när det blir men utveckling pågår som sagt.

• Trådskapare
  • Nykomling
  • September 23, 2018
Man Får bara hoppas att funktionen kommer, så att man kan nyttja apples sätt att införa dubbla sim kort. Men visst ska 3:s telefoner vara operatörslåta?

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • September 23, 2018
Generellt sett är de mobiler 3 säljer låsta till 3 som operatör.

Funktionen lär komma...frågan är bara hur pass snabbt den implementeras.

Till 2025 tror förståsigpåare att alla mobiltillverkare helt har gått över till 'single or multiple e-SIM' när det kommer till top of line- produkter.

Den som lever får väl se. : )