Kunden i fokus?

  • 9 November 2018
  • 2 svar
  • 163 visningar

Jag och min mamma var i en 3 butik och täknade ett nytt abonnemang. Men vi fick ingen information om vilka val man hade. Man kan ta 2gig 5 osv men det slutade med att försäljaren gjorde ett avtal på 10gb utan att ens säga någonting, upptäckte det när vi kom hem för trodde det var 5gb det var vi skulle ha. Sen fattade jag att man har rätt att välja vilken abonnemang man vill av det utbud som erbjuds, till exempel det här 99pot eller nåt sånt inte ett ljud, upptäckte det på nätet. Sammanfattningsvis om kunden är i fokus då skall personalen erbjuda allt man behöver veta innan man gör sitt val. Jag varken vill, behöver eller gått med på 10gb och jag vill ha 2gb eller det misteriösa 99pot. Detta är näst intill bedrägeri av försäljaren. Jag ska välja inte han åt mig. Detta vill jag ha löst direkt annars lämnar jag tel tillbaka och avslutar allt för bli blåst är inget som tilltalar mig. Jag har 14 dgr ångerrätten som enligt konsumentverket är ett rätt enligt lag för alla. En annan sak man inte blir informerad om är att på nätet är det inget start avgift medan i butik är det. Då kan jag göra mitt avtal på nätet och behålla 250 som jag betalde helt i onödan. Om inte dessa så kallade misstag rättas till kommer jag ta detta vidare med en anmälan till att börja med. Kan mina rättigheter och bli lurad istället för hjälpt står inte på min meny

2 svar

Det fick jag en mkt dålig första intryck och erfarenhet när jag besökte en 3 butik, vill man ha nöjda kunder som stannar kvar just för att bemötande och service är lika viktiga som priser rabbater och erbjudanden, allt det skall ingå i bra service och kunden skall bli informerad om allt inte sitta och själv läsa på.
Mkt dålig första intryck som förhoppningsvis görs rätt åt på rätt sätt så jag kunden blir nöjd
Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Covo!

Det är jättetråkigt att höra om denna upplevelse du har fått i en 3Butik. skulle du kunna dela med dig av vad det är som upplevts så? På så sätt kanske vi tillsammans kan reda ut det hela. 🙂

Svara