Lås inte telefonerna

  • 7 April 2018
  • 4 svar
  • 362 visningar

Användarnivå 1
Jag är en av de kunder som klagat mest över 3:s strategi att låsa telefonerna under de första 12 månaderna i bindningstiden sedan tar de 350 kr för att låsa upp dem. Nej Nej Nej till låsta telefoner.

4 svar

Användarnivå 1
Hallå igen Gåsen!

Håller med dig till 100%. Har för mig att det är ett EU-direktiv som reglerar just reglerna kring upplåsning. I dagsläget så kostar det 350 kr att låsa upp telefonen efter 12 månader, efter 24 månader är det dock kostnadsfritt.

Men det bästa hade varit om det gick omgående och var kostnadsfritt, så vi får hålla tummarna helt enkelt.
Användarnivå 1
Hallå Hagenfeldt! Nej nej. alla andra operatörer säljer iphone, sony och samsung utan att de är låsta. Detta sedan 2 år tillbaka
Användarnivå 1
Hallå Hagenfeldt! Nej nej. alla andra operatörer säljer iphone, sony och samsung utan att de är låsta. Detta sedan 2 år tillbaka

Tror att Telenor fortfarande debiterar för upplåsningen faktiskt, men ja EU-direktivet reglerar hur man får ta ut avgift, men operatören väljer själv. Håller som sagt tummarna för att 3 ser över detta 👍
Användarnivå 1
Vi har en iphone7 från telenor och en från telia både fungerar med utlänska sim-kort. 3 ligger efter när det gäller just denna fråga. Gällande Eu direktiv, jag har ingen aning. men i så fall hade inte telia o telenor sålt upplåsta telefoner. men trevligt o råkas. kram

Svara