Besvarat

Lås upp min mobil

  • 6 July 2018
  • 4 svar
  • 1165 visningar

Hej! Jag behöver låsa upp mitt simkort. Jag köpte telefonen för mer än ett år sen, i april 2017. Jag bytte då abbonemang med min mamma, så det står att bindningstiden är till 2019-11-02. Kan jag då låsa upp min telefon? Köptillfället är ju mer än tolv månader sen, men abbonemangets bindningstid har det inte gått er år på än. Tacksam för hjälp.
Eva

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Pettersson 6 July 2018, 18:08

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Rimligtvis bör det gå eftersom det borde gå på när telefonen är köpt och inte bindningstiden i abonnemanget som används med telefonen.

Testa att begära en upplåsning här: https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/las-upp-din-produkt/ så ser du direkt om det fungerar eller inte 🙂
Tack! Om jag betalar de 350 kronorna och det inte går att låsa upp, kan jag få tillbaka pengarna då?
Användarnivå 7
Emblem +40
Tack! Om jag betalar de 350 kronorna och det inte går att låsa upp, kan jag få tillbaka pengarna då?
Som jag förstår det kan du inte ens komma vidare om telefonen inte går att låsa upp. Men rimligtvis så har du ju 14 dagars ångerrätt om tjänsten inte kan levereras.
Okej, hoppas det är så! Tack så mycket för hjälpen!
Eva

Svara