Skip to main content
Svar

Lås upp min mobil

  • July 6, 2018
  • 4 svar
  • 1203 visningar

Hej! Jag behöver låsa upp mitt simkort. Jag köpte telefonen för mer än ett år sen, i april 2017. Jag bytte då abbonemang med min mamma, så det står att bindningstiden är till 2019-11-02. Kan jag då låsa upp min telefon? Köptillfället är ju mer än tolv månader sen, men abbonemangets bindningstid har det inte gått er år på än. Tacksam för hjälp.
Eva

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil

Bäst svar av Pettersson

Hej!

Rimligtvis bör det gå eftersom det borde gå på när telefonen är köpt och inte bindningstiden i abonnemanget som används med telefonen.

Testa att begära en upplåsning här: https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/las-upp-din-produkt/ så ser du direkt om det fungerar eller inte 🙂

4 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • July 6, 2018
Hej!

Rimligtvis bör det gå eftersom det borde gå på när telefonen är köpt och inte bindningstiden i abonnemanget som används med telefonen.

Testa att begära en upplåsning här: https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/las-upp-din-produkt/ så ser du direkt om det fungerar eller inte 🙂

  • Trådskapare
  • Registrerad användare
  • July 6, 2018
Tack! Om jag betalar de 350 kronorna och det inte går att låsa upp, kan jag få tillbaka pengarna då?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • July 6, 2018
Tack! Om jag betalar de 350 kronorna och det inte går att låsa upp, kan jag få tillbaka pengarna då?
Som jag förstår det kan du inte ens komma vidare om telefonen inte går att låsa upp. Men rimligtvis så har du ju 14 dagars ångerrätt om tjänsten inte kan levereras.

  • Trådskapare
  • Registrerad användare
  • July 6, 2018
Okej, hoppas det är så! Tack så mycket för hjälpen!
Eva