Besvarat

Låsa upp iPhone

  • 19 December 2018
  • 2 svar
  • 2745 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Jag behöver låsa upp min iPhone 6 , då den skall lånas ut tillfälligt till annan person. När jag läser instruktioner ska man sätta in sim-kort från annan operatör. Jag vill bara låsa upp men ha kvar mitt abonnemang och har då inget sim kort från annan. Hur gör jag?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 19 December 2018, 13:37

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej!
Så långt jag kan läsa mig till så krävs det bara imei för att låsa upp och du får koden för att låsa upp direkt. Du kommer behålla ditt abonnemang och allt vad det innebär!
Jg skulle gissa att du kan låsa upp den utan att ha ett simkort från annan operatör! Annars kanske @Pettersson eller @Erik vet närmare hur det kan ligga till!
Användarnivå 7
Emblem +10
Hej!
Så långt jag kan läsa mig till så krävs det bara imei för att låsa upp och du får koden för att låsa upp direkt. Du kommer behålla ditt abonnemang och allt vad det innebär!
Jg skulle gissa att du kan låsa upp den utan att ha ett simkort från annan operatör! Annars kanske @Pettersson eller @Erik vet närmare hur det kan ligga till!


Det stämmer utmärkt! Du behöver inte ha något simkort från annan operatör om din iPhone är uppdaterad till den senaste mjukvaran. Simkort krävs för iPhone 5S och äldre modeller. För iPhone 6 räcker det med att låsa upp mobilen via hemsidan.

Sen när du väl stoppar in ett simkort från en annan operatör kommer din iPhone att synka mot Apples servrar och låsas upp.

Svara