Min iPhone 11 Pro leverans

  • 17 October 2019
  • 1 svar
  • 358 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer

Hej.

 

Som många andra har jag införskaffat mig en iPhone 11 Pro 64GB. Det var en oerhört bra kampanj för telefonen på mediamarkt där jag bor så jag slog till och skulle få obegränsad surf, obegränsade samtal och SMS, ett par AirPods och telefonen för 649:- i månaden. Jag beställde telefonen 14/9, alltså över en månad sen. Efter en vecka eller två kändes det konstigt att jag inte hade fått något mail eller sms av 3 angående min order och dess status, så jag ringde. En tjej sa att ordern hade fastnat och att hon skulle ta bort den, så att jag skulle kunna åka till mediamarkt och ”boka om” den helt enkelt. Det är vad jag gjorde och sedan dess har det gått några veckor. För en vecka sedan ringde jag tre och berättade om min situation och jag blev lovad att min order skulle prioriteras. Efter det har jag både ringt och skrivit till 3 för att be om mitt ordernummer så att jag kan spåra och kolla statusen på min order. Svaren har gått från: ”du får ett mail inom 24 timmar”, till ”det finns ingen order än så du kan inte ha ett ordernummer”, till ”jag ska kolla med de som har hand om din order och maila dig personligen”. Det senaste var så sent som igår. Jag har full förståelse för att det tar tid med dessa nya iPhones och att 3 inte kan garantera en leveranstid med tanke på att de själva inte vet när de får telefonerna av Apple. Men det skall inte ta en hel vecka från dess att man blir lovad prioritet till att ens få ett ordernummer. Att lova kunder som har varit bundna till dem i flera år löften på löften och sedan inte höra av sig är för jävligt rent ut sagt. Jag har alltid varit en nöjd 3-kund men i det här fallet är jag mycket, mycket besviken. 

 

Med Hälsningar

Mirsada


1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan @Mirsada och varmt välkommen till forumet!

Det är svårt att gå igenom ett så pass specifikt ärende här då detta är ett öppet forum så jag skulle rekommendera att du kontaktar vår kundservice för att se hur det ser ut.

Du kan chatta med mina kollegor här så hjälper dom dig på en gång

Svara