Besvarat

Missnöjd med iPhone 11 leverans

  • 23 October 2019
  • 5 svar
  • 343 visningar

Hej, jag köpte min telefon söndagen den 6/10 och fick just reda på min orderstatus att den kommer vecka 49 i December. Känner mig lurad eftersom killen i affären sa att den lätt kommer inom två veckor. Känns jobbigt att vänta. FÖRKLARA ER.

[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre[/i]

icon

Bäst svar av Pettersson 24 October 2019, 10:03

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

det har varit ett otroligt högt tryck på de nya iPhones som har kommit, vilket tyvärr har gjort att leveranstiden har blivit längre än vad någon nog har önskat. Tyvärr så har 3 inte speciellt mycket att säga till om i denna fråga, utan telefonerna levereras ut från 3 så snabbt som möjligt efter att de har fått leveransen från Apple. 

 

Sen är det ju självklart tråkigt att du fick annan information gällande leveransen i butiken, men den informationen du ser på 3s hemsida för leveransinfo är den senaste som 3 har. Det bästa du kan göra är att hålla ut, så ska du se att det blir en tidig julklapp - december är ju snart här!

Jag förstår att det är högt tryck på iPhone 11, men jag frågade också personalen om leveranstiden och fick svaret att jag skulle vänta i max 1-2 veckor, oberoende av färgval. Känner mig också lite lurad då min nuvarande telefon är sönder och är i stort behov av en ny. Hade jag vetat att leveransen skulle dröja till December (!!) så hade jag troligtvis tänkt annorlunda… 

Lite missnöjd är jag allt men förstår såklart även er situation.. hoppas informationsspridningen till personalen kan förbättras.

Användarnivå 7
Emblem +36

Jag förstår att det är högt tryck på iPhone 11, men jag frågade också personalen om leveranstiden och fick svaret att jag skulle vänta i max 1-2 veckor, oberoende av färgval. Känner mig också lite lurad då min nuvarande telefon är sönder och är i stort behov av en ny. Hade jag vetat att leveransen skulle dröja till December (!!) så hade jag troligtvis tänkt annorlunda… 

Lite missnöjd är jag allt men förstår såklart även er situation.. hoppas informationsspridningen till personalen kan förbättras.

 

Tjena @Hanna T ! Välkommen till 3Community :rainbow:

 

Förstår givetvis att det är frustrerande att det tar sådan lång tid, speciellt ifall någon har utlovat en tid som ej stämmer - beklagar verkligen för det. Vi kan nämligen inte garantera en leveranstid, utan det är baserat på beräknad efterfrågan och uppskattad leverans av mobiler från Apple till oss. 

 

Håller tummarna om att du har telefonen snart! :grin:

Uppdate

Från att det stod Vecka 49-50 , står det nu Vecka 45-46. Känner mig lite lättad, hoppas datumet inte blir längre. Vill bara säga, fortsätt göra ett så bra jobb som möjligt med alla telefoner till alla kunder. TRE

Användarnivå 7
Emblem +36

Kul att höra att den beräknade tiden kortats ned @Rafaell Andersson !

Hoppas att det är den tiden som gäller och att du har din telefon inom kort :rainbow:

Svara