Besvarat

Mobil - ny PIN-kod?

  • 13 januari 2019
  • 2 svar
  • 209 visningar

Hej, jag har nu tagit mitt simkort från min gamla mobiltelefon och förminskat det till lämplig storlek samt har jag nu satt i det i min nya mobiltelefon. Jag får inte igång den , för det måste väl vara samma pinkod som som jag har haft tidigare eller hur?

Min nya mobil jag fick av er är Samsung Galaxy J4+.

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bästa svar av Jocke 14 januari 2019, 09:37

Hej @volvos80 och välkommen till 3Community.

Du tänker helt rätt. Använder du dig av samma SIM-kort som tidigare fast i din nya mobiltelefon är det samma PIN-kod som tidigare. PIN-koden tillhör nämligen SIM-kortet. Får du dock ett nytt SIM-kort är det också en ny PIN-kod.

Vad får du för felmeddelande när du skriver in din PIN-kod? Slår du fel PIN-kod tre gånger kommer telefonen be dig att istället knappa in SIM-kortets PUK-kod. Den hittar du på Mitt3.
Visa original

2 svar

Användarnivå 4
Emblem +10
Hej @volvos80 och välkommen till 3Community.

Du tänker helt rätt. Använder du dig av samma SIM-kort som tidigare fast i din nya mobiltelefon är det samma PIN-kod som tidigare. PIN-koden tillhör nämligen SIM-kortet. Får du dock ett nytt SIM-kort är det också en ny PIN-kod.

Vad får du för felmeddelande när du skriver in din PIN-kod? Slår du fel PIN-kod tre gånger kommer telefonen be dig att istället knappa in SIM-kortets PUK-kod. Den hittar du på Mitt3.
Tack för svaret, nu kan vi ta bort ämnet. Mvh. Bengt Carlsson

Svara