Besvarat

Mobil - ny PIN-kod?

  • 13 januari 2019
  • Mobil
  • 2 svar
  • 28 visningar

Hej, jag har nu tagit mitt simkort från min gamla mobiltelefon och förminskat det till lämplig storlek samt har jag nu satt i det i min nya mobiltelefon. Jag får inte igång den , för det måste väl vara samma pinkod som som jag har haft tidigare eller hur?

Min nya mobil jag fick av er är Samsung Galaxy J4+.

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bästa svar av Jocke 14 januari 2019, 09:37

Hej @volvos80 och välkommen till 3Community.

Du tänker helt rätt. Använder du dig av samma SIM-kort som tidigare fast i din nya mobiltelefon är det samma PIN-kod som tidigare. PIN-koden tillhör nämligen SIM-kortet. Får du dock ett nytt SIM-kort är det också en ny PIN-kod.

Vad får du för felmeddelande när du skriver in din PIN-kod? Slår du fel PIN-kod tre gånger kommer telefonen be dig att istället knappa in SIM-kortets PUK-kod. Den hittar du på Mitt3.

Visa original

2 svar

Användarnivå 3
Emblem +6
Hej @volvos80 och välkommen till 3Community.

Du tänker helt rätt. Använder du dig av samma SIM-kort som tidigare fast i din nya mobiltelefon är det samma PIN-kod som tidigare. PIN-koden tillhör nämligen SIM-kortet. Får du dock ett nytt SIM-kort är det också en ny PIN-kod.

Vad får du för felmeddelande när du skriver in din PIN-kod? Slår du fel PIN-kod tre gånger kommer telefonen be dig att istället knappa in SIM-kortets PUK-kod. Den hittar du på Mitt3.
Tack för svaret, nu kan vi ta bort ämnet. Mvh. Bengt Carlsson

Svara

    Vi använder cookies

    Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

    Acceptera Cookie settings