Hej, jag har nu tagit mitt simkort från min gamla mobiltelefon och förminskat det till lämplig storlek samt har jag nu satt i det i min nya mobiltelefon. Jag får inte igång den , för det måste väl vara samma pinkod som som jag har haft tidigare eller hur?
Min nya mobil jag fick av er är Samsung Galaxy J4+.
rRedigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Sida 1 / 1
Hej @volvos80 och välkommen till 3Community.
Du tänker helt rätt. Använder du dig av samma SIM-kort som tidigare fast i din nya mobiltelefon är det samma PIN-kod som tidigare. PIN-koden tillhör nämligen SIM-kortet. Får du dock ett nytt SIM-kort är det också en ny PIN-kod.
Vad får du för felmeddelande när du skriver in din PIN-kod? Slår du fel PIN-kod tre gånger kommer telefonen be dig att istället knappa in SIM-kortets PUK-kod. Den hittar du på Mitt3.
Du tänker helt rätt. Använder du dig av samma SIM-kort som tidigare fast i din nya mobiltelefon är det samma PIN-kod som tidigare. PIN-koden tillhör nämligen SIM-kortet. Får du dock ett nytt SIM-kort är det också en ny PIN-kod.
Vad får du för felmeddelande när du skriver in din PIN-kod? Slår du fel PIN-kod tre gånger kommer telefonen be dig att istället knappa in SIM-kortets PUK-kod. Den hittar du på Mitt3.
Tack för svaret, nu kan vi ta bort ämnet. Mvh. Bengt Carlsson
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.