Besvarat

mobilen Doro slutade fungera efter 6 månader

  • 23 February 2023
  • 1 svar
  • 37 visningar

Hej, jag köpt en mobiltelefon Doro av er, som jag betalar 100kr i månaden. Efter 6 månader slutade mobilen fungerar. Jag är utan mobilen nu men betalar fortfarande 100  kr i månaden. Jag är helt utan telefon och måste flera gånger i veckan stå l kontakt med Sahlgrenska sjukhuset om en stundande operation. Kan ni inte ge mej en lånetelefon medans min repareras?

mvh

marlene 

icon

Bäst svar av frodrik91 23 February 2023, 21:46

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Marlene Björklund 

Så som jag förstår det korrekt , så är din telefon inlämnad via garanti eller om du har försäkring via 3 för den ? Och varit utan den ett tag ? Skickade du in den via 3Butik , eller via post emballage som kom hem , som man sedan skickade iväg till reperatör.

Eller är den inlämnad på ett annat ställe ?

 

Hittade detta ifrån en annan liknande tråd  → Det finns ingen garanti att dom kan erbjuda lånetelefon , vad jag vet. Så kan det inte garanteras i nutid heller. (tråden va 5 månader gammal) . Men som dom säger längre ner , så är det störst chans att få lånetelefon via besök av en 3 Butik. Kan säkert tänka mig att man kan ringa till sin närmaste 3butik och höra med dom . Eftersom det kan komma och gå lånetelefoner , kan jag tänka mig iaf.Men då behöver man som sagt något att ringa ifrån.                                                                      

“Om du vill utnyttja din garanti på snabbast sätt skulle jag rekommendera att du svänger förbi en 3Butik. Innan du gör det dock rekommenderas det att man fabriksåterställer telefonen och ser om samma fel uppstår igen. Detta är något serviceverkstan Ingram gör i sin första felsökning vilket är Tres samarbetspartner. 

Det finns ingen garanti att Tre kan erbjuda en lånetelefon under tiden, men finns större möjligheter att en Tre butik kan låna ut en telefon under tiden, men som sagt det är inte garanterad att Tre kan erbjuda en lånetelefon.  

Uppskattad tid för garanti ärendet brukar vara upp till 2 veckor. Om du inte har 3Butik i närheten kan du kontakta Tres kundservice här . Så länge du kontaktar Tre när du är inom din garanti ska det inte vara några problem att uttnytja den 😊 “

 

/F

Svara