Besvarat

Mobilen har slutat synkronisera med min iPad

  • 7 November 2018
  • 4 svar
  • 488 visningar

min i-phone 6s och min i-pad delar inte almancka eller meddelanden längre. hur gör jag inställningar så att det fungerar igen?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Erik 8 November 2018, 09:30

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Oftast när jag upplevt liknande handlar det om ett simpelt logga ut/logga in på Apple id på enheterna, alternativt eller också starta om båda enheterna. Detta brukar lösa det mesta, hoppas det funkar! Återkom gärna om det fortfarande strular efter det!
Användarnivå 7
Emblem +10
Har hänt mig också ett par gånger, @Chipsgeneralen's tips bör lösa problemet som du upplever.
Kan också tipsa om att dubbelkolla så att "Kalender" och "Meddelanden" är påslagna under
Inställningar > Apple ID (Ditt namn högst upp på skärmen) > iCloud. Ska se likadant ut både i telefonen och iPad.

jo, alla funktioner är påslagna, IoS är uppdaterat. jag har samma adress till i-cloud på både mobil och padda. men under meddelande står det längst ner till vä på paddan att den är pausad från i-cloud. anslut till wi-fi. men den är ansluten till Wi-fi och det fungerar bra. när jag under mitt i-cloud konto går in under meddelanden i vä kolumnen och sedan på skicka ta emot i hö kolumnen så står det bara min mail adress och jag kan inte lägga till mitt mobil nummer, vilket ju är dit de flesta SMS skickas.
Användarnivå 7
Emblem +38
Okej, men då kan du (i all fall problemet med meddelanden) lösa det genom att i meddelanden kolumnen i inställningar välja vilka adresser som ska skicka och ta emot iMessage. Där kan du välja att skicka ifrån ditt mobilnummer (och ta emot osv). Gör detta på ipaden så borde infalla fall meddelanden gå igång.
Du är inloggad på samma Apple id på Båda enheterna (dum fråga men jag har miSsat en gång när sambon hade loggat in på paddan)

Svara