Besvarat

När kan jag förvänta mig min iPhone XS?

  • 22 September 2018
  • 2 svar
  • 553 visningar

Hej!

Jag och min fru beställde varsin iPhone XS 256 gb lördag den 15/9 runt kl. 9. Jag beställde dessutom en apple watch 4. Min frus telefon kom redan igår, förmodligen därför att hon valde guld. Jag valde space grey och när jag söker på mitt ordernummer står det ”leveransstatus obekräftat”. Hur lång tid tror ni att jag realistiskt kommer att behöva vänta? Jag känner mig enormt sugen... :-)

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bäst svar av Tristan 22 September 2018, 11:38

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Valgua!

Alla ordrar gällande respektive modell och färg- & lagringsalternativ hanteras enligt köplats och utan att veta var exakt någon befinner sig i kösystemet blir det omöjligt att ge en realistisk uppfattning om tidsaspekten för leverans.

Lägg därtill att Apple inte heller är särskilt transparent med när de kommer att leverera eller hur många exemplar av varje modell som ingår i leveransen.

Som jag har förstått det är målsättningen att leverera din nya iPhone tillsammans med din Apple Watch vilket innebär att utskick av den senare inväntar den förra och vice versa.

Förhoppningsvis kommer Apple att lyfta sig och börja leverera fortare, men i övrigt får du nog bara bita i det sura äpplet och avvakta. : )
Ja, det är väl själva definitionen av ett i-landsproblem 🙂

Svara