Skip to main content
Besvarat

Ny mobil

  • 1 August 2024
  • 9 svar
  • 78 visningar

Hej

Min gamla mobil, en Motorola G9 Power, behöver jag snart skaffa en ny för skärmen har sprukit men den fungerar forfarande, har sett en Nothing mobil på Inet jag tänkte skaffa men måste det vara en 5G mobil då eftersom jag snart kommer byta till 5G?

 

 

Vad tänker du med "byts till 5g"? 

 

För att kunna nyttja 5G måste telefonen ha stöd för den nya bandbredd som är 5G. Nothing har jag för mig är 5G kompatibel och säljas bara som detta..


Nothing funkar bara med 3G i Sverige enligt någon diskussion här för ett tag sedan.


Okej, märkligt för andra aktörer säljer 5G varianten av i alla fall 2A :) 


Det funkar nog om den är köpt i Sverige. Tråden jag tänker på gällde någon som importerad en från USA och då kan de vara andra spec.


Hej

 

Jag har precis chattat med Inet och Nothing mobilen är förberedd för 5G i Sverige.


@agpath Modellerna från Nothing fungerar alla med 5G i Sverige enligt specifikationerna. Stödet kan variera då det är olika operatörsprofiler som gäller och det kan vara så att den inte har stöd för att kombinera vissa frekvenser - men du kommer absolut att kunna använda 5G med den i Sverige. 
 

Kan det vara Light Phone du tänker på som inte har fullt stöd för näten i Sverige? Där verkar det handla om mjukvaran som behöver anpassas.


Nej nte light versionen den andra.


@TerMinator Svaret var inte riktat till dig. Alla telefoner från Nothing som de släppt hittills (inkl 2A och CMF) fungerar med 5G i Sverige. 


Sorry jag trodde den var till mig.


Lämna en kommentar