Besvarat

Ny telefon - föra över bilderna?

  • 17 January 2019
  • 3 svar
  • 219 visningar

Hej! Jag ska snart byta telefon och vill gärna att mina bilder sparas till den nya telefonen. Hur gör jag det utan att föra över bilderna till en dator ? Går de automatiskt? Ska byta frpn Samsung galaxy s7 till S9.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Falken 17 January 2019, 22:22

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, oftast så har telefontillverkarna sina egna lösning på att föra över allt från sin gamla telefon till sin nya. Antingen med Kabel eller via någon form av app.

Om jag var du skulle jag ladda upp alla bilder i Google photos för att sedan ladda ner dom till den nya telefonen. Men också för att dubbelförsäkrar mig om bilderna sparas och är lättillgängliga.

HÄR är samsungs egna sida (dock på engelska) om hur man lättast gör. Hoppas det löser sig bra! 🙂
Användarnivå 2
Emblem +1
Jag kan varmt rekommendera Samsungs lösning "Smart Switch" vilket Chipsgeneralen även tipsar om ovan.

Smart Switch erbjuder säkerhetskopiering och överflyttning av så mycket mer än bara dina bilder. Du väljer självklart själv vad du vill föra över.

Programmet finns ofta förinstallerat på Samsungs telefoner, om inte så finner du programmet i botten av följande sida: Smart Switch.

Vänligen /
Falken
Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj @Elin Ahlström! ☺️

Varmt välkommen till forumet!

Hur har det gått med att flytta över bilderna? Fungerade Smart Switch bra? Återkom gärna hur du gjort så vi andra vet hur vi ska göra ifall vi hamnar i samma sits 😊

Svara