Skip to main content
Besvarat

Operatörsupplåsning!

  • 12 januari 2019
  • 3 svar
  • 355 visningar

Jag har betalat för operatörsupplåsning men kan inte synkronisera iphone 4 via iTunes som det står i instruktionen. Hade samma problem med iphone 5c men fick hjälp att låsa upp utan iTunes men minns inte hur! Någon som vet?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil

Bäst svar av Jocke

Välkommen till 3Community @Viol.

Har du betalat för operatörsupplåsningen av din iPhone 4 är det bara det sista steget kvar. Det är att slutföra upplåsningen själv, via Mac OS Catalina.

Det är endast iPhone 5S eller senare som kan slutföra upplåsningen utan Mac OS Catalina, har du en iPhone 4 behöver den synkroniseras via Mac OS Catalina.

För att du ska kunna slutföra upplåsningen är det viktigt att du följer ett par steg, exakt i ordningen nedan.

  1. Uppdatera till senaste iOS
  2. Anslut till WiFi
  3. Sätt i ett SIM-kort från en annan operatör
  4. Logga in med ditt Apple-ID
  5. Telefonen är nu upplåst.
Återkom gärna med resultat 🙂
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

3 svar

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 656 kommentarer
  • Svar
  • 14 januari 2019
Välkommen till 3Community @Viol.

Har du betalat för operatörsupplåsningen av din iPhone 4 är det bara det sista steget kvar. Det är att slutföra upplåsningen själv, via Mac OS Catalina.

Det är endast iPhone 5S eller senare som kan slutföra upplåsningen utan Mac OS Catalina, har du en iPhone 4 behöver den synkroniseras via Mac OS Catalina.

För att du ska kunna slutföra upplåsningen är det viktigt att du följer ett par steg, exakt i ordningen nedan.

  1. Uppdatera till senaste iOS
  2. Anslut till WiFi
  3. Sätt i ett SIM-kort från en annan operatör
  4. Logga in med ditt Apple-ID
  5. Telefonen är nu upplåst.
Återkom gärna med resultat 🙂

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar
  • 3 november 2019

Måste det vara samma Apple id som använt även fast man återställt mobilen eller kan man logga in med vilket Apple id som helst?


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1407 kommentarer
  • 4 november 2019
Daaniish skrev:

Måste det vara samma Apple id som använt även fast man återställt mobilen eller kan man logga in med vilket Apple id som helst?

 

Nej, det ska det inte behöva vara :slight_smile:


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies