Skip to main content

Har precis bytt till 3. Har aktiverat e-sim men vet inte var jag hittar min pinkod. Har provat mitt gamla men det fungerar inte. Om jag behöver göra en omstart så sitter jag i……! Hur löser jag detta?

Du borde ha fått din PIN-kod i samband med att du fick ditt e-sim. Om du inte har kvar den kan du återställa PIN-koden med hjälp av din PUK-kod. Om du loggar in på Mitt3 och klickar in på ditt abonnemang och Abonnemangsdetaljer så kan du se din PUK-kod.

 


Tackar, nu är det löst!


@Edengrand Skönt att det löste sig! Från början är dock eSIMen olåsta. Men tipset som @Qwirks ger är helt korrekt - lås SIM-kortet genom att skriva fel PIN-kod tre gånger och använd sedan PUK-koden för att återställa den.

Så länge du har en kod eller annan upplåsningsmetod för din telefon finns det inte så stort behov av att ha PIN-kod aktiv på ett eSIM eftersom det inte går att flytta från telefonen likt ett fysiskt sim-kort.🤓


Lämna en kommentar