Skip to main content
Besvarat

Problem med en låst iphone

  • 19 december 2018
  • 1 svar
  • 188 visningar

Hej!
Jag har problem med en iphone som jag köpt via Tre. Den fungerar inte att använda med ett tele2-kort som jag behöver använda - men när jag anger imei-numret så står det att det inte tillhör Tre, men telefonen fungerar bara med sim-kortet från Tre. Vad gör jag för fel?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil

Bäst svar av Jocke

Hej @Rikard L och välkommen till 3Community.

Är telefonen låst till oss men den går inte låsa upp direkt via tre.se. Då kan det bero på att telefonen t.ex. har blivit utbytt vid en reparation eller försäkringsärende. Då behöver du kontakta vår kundservice för att beställa en manuell upplåsning.

God jul.
Visa original

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 21 december 2018
Hej @Rikard L och välkommen till 3Community.

Är telefonen låst till oss men den går inte låsa upp direkt via tre.se. Då kan det bero på att telefonen t.ex. har blivit utbytt vid en reparation eller försäkringsärende. Då behöver du kontakta vår kundservice för att beställa en manuell upplåsning.

God jul.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies