Besvarat

Problem med en låst iphone

  • 19 december 2018
  • Mobil
  • 1 svar
  • 61 visningar

Hej!
Jag har problem med en iphone som jag köpt via Tre. Den fungerar inte att använda med ett tele2-kort som jag behöver använda - men när jag anger imei-numret så står det att det inte tillhör Tre, men telefonen fungerar bara med sim-kortet från Tre. Vad gör jag för fel?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bästa svar av Jocke 21 december 2018, 13:56

Hej @Rikard L och välkommen till 3Community.

Är telefonen låst till oss men den går inte låsa upp direkt via tre.se. Då kan det bero på att telefonen t.ex. har blivit utbytt vid en reparation eller försäkringsärende. Då behöver du kontakta vår kundservice för att beställa en manuell upplåsning.

God jul.

Visa original

1 svar

Användarnivå 3
Emblem +6
Hej @Rikard L och välkommen till 3Community.

Är telefonen låst till oss men den går inte låsa upp direkt via tre.se. Då kan det bero på att telefonen t.ex. har blivit utbytt vid en reparation eller försäkringsärende. Då behöver du kontakta vår kundservice för att beställa en manuell upplåsning.

God jul.

Svara

    Vi använder cookies

    Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

    Acceptera Cookie settings