Besvarat

Problem med upplåsning

  • 11 augusti 2018
  • 2 svar
  • 922 visningar

Mitt abonemang har precis gått ut och blivit uppsagt och nu försöker jag låsa upp mobilen men istället för att be om en upplåsningskod när jag sätter i nya sim-kortet så ber din mig att fylla i en puk-kod för att koden är låst. puk-koden till nya simkortet fungerar ej att slå in, inte heller min upplåsningskod, har jag slagit in för många försök och behöver en speciel kod från tre??

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
icon

Bästa svar av Nils 13 augusti 2018, 09:47

Hej teknisk3j och varmt välkommen till 3Community! :-)

Är det möjligtvis så att du har en telefon från Samsung? Då kan man nämligen behöva en s.k. MCK-kod för att genomföra upplåsningen om man gjort för många försök. Vi kan hjälpa dig se över om denna går att få fram, men det kan vara så att vi behöver ta in telefonen på service och manuellt låsa upp den. Kundservice kan hjälpa dig se över om koden är tillgänglig.

Du hittar kontaktuppgifter till kundservice direkt här
Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej teknisk3j och varmt välkommen till 3Community! :-)

Är det möjligtvis så att du har en telefon från Samsung? Då kan man nämligen behöva en s.k. MCK-kod för att genomföra upplåsningen om man gjort för många försök. Vi kan hjälpa dig se över om denna går att få fram, men det kan vara så att vi behöver ta in telefonen på service och manuellt låsa upp den. Kundservice kan hjälpa dig se över om koden är tillgänglig.

Du hittar kontaktuppgifter till kundservice direkt här
Att det ska vara så svårt att få fram en sk MCK kod till en Samsung tel. Har nu hållt på snart flera månader med detta. Undra vad Samsung agenda med detta är, måste ju snart påverka försäljningen, helst nu nörHuawei o andra blir bättre o bättre.

Svara