Mitt abonemang har precis gått ut och blivit uppsagt och nu försöker jag låsa upp mobilen men istället för att be om en upplåsningskod när jag sätter i nya sim-kortet så ber din mig att fylla i en puk-kod för att koden är låst. puk-koden till nya simkortet fungerar ej att slå in, inte heller min upplåsningskod, har jag slagit in för många försök och behöver en speciel kod från tre??
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till mobil
Svar
Problem med upplåsning
Bäst svar av Nils
Hej teknisk3j och varmt välkommen till 3Community! :-)
Är det möjligtvis så att du har en telefon från Samsung? Då kan man nämligen behöva en s.k. MCK-kod för att genomföra upplåsningen om man gjort för många försök. Vi kan hjälpa dig se över om denna går att få fram, men det kan vara så att vi behöver ta in telefonen på service och manuellt låsa upp den. Kundservice kan hjälpa dig se över om koden är tillgänglig.
Du hittar kontaktuppgifter till kundservice direkt här
Är det möjligtvis så att du har en telefon från Samsung? Då kan man nämligen behöva en s.k. MCK-kod för att genomföra upplåsningen om man gjort för många försök. Vi kan hjälpa dig se över om denna går att få fram, men det kan vara så att vi behöver ta in telefonen på service och manuellt låsa upp den. Kundservice kan hjälpa dig se över om koden är tillgänglig.
Du hittar kontaktuppgifter till kundservice direkt här
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
