Till att börja med, det är inte min mobil som blivit låst, det är min mammas. Jag räknade med att det skulle hända så redan från början har jag sparat kortet med puk-kod i min plånbok. Hänt 3 gånger innan utan problem. Men denna gången fungerar inte puk koden.
Hej ,
Tråkigt att höra att de strular med PUK koden . Vad jag vet, eftersom du säger att de hänt 3 gånger tidigare att puk kod inte ska gå in i något spärrat läge .
Jag skulle för säkerhetens skull , kontrollera om det är samma PUK kod som står på mitt3 om ni har möjlighet att logga in med BankID och möjligtvis dela ut internet eller ansluta till Wi-Fi för stunden om appen finns på mobilen . Så det är rätt PUK kod till rätt simkort ifall man haft andra simkort vid tidigare avtal och telefon.
Annars skulle rekommendera att besöka en 3 butik för snabbaste hjälp och om man behöver nytt sim kort . Alternativ ta kontakt med kundservice .
Med vänlig hälsning, F
Hon har ju bankid på mobilen så vet inte hur jag skulle komma in på hennes 3
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.