Fråga

Puk kod som ej fungerar.

  • 27 June 2022
  • 3 svar
  • 201 visningar

Till att börja med, det är inte min mobil som blivit låst, det är min mammas. Jag räknade med att det skulle hända så redan från början har jag sparat kortet med puk-kod i min plånbok. Hänt 3 gånger innan utan problem. Men denna gången fungerar inte puk koden.


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , @jimbolino 

Tråkigt att höra att de strular med PUK koden . Vad jag vet, eftersom du säger att de hänt 3 gånger tidigare att puk kod inte ska gå in i något spärrat läge . 
 

Jag skulle för säkerhetens skull , kontrollera om det är samma PUK kod som står på mitt3 om ni har möjlighet att logga in med BankID och möjligtvis dela ut internet eller ansluta till Wi-Fi för stunden om appen finns på mobilen . Så det är rätt PUK kod till rätt simkort ifall man haft andra simkort vid tidigare avtal och telefon. 
 

https://www.tre.se/treforetag/support/foretag-abonnemang-och-tjanster/last-mobil-var-hittar-jag-puk-koden

 

Annars skulle rekommendera att besöka en 3 butik för snabbaste hjälp och om man behöver nytt sim kort . Alternativ ta kontakt med kundservice . 

 

Med vänlig hälsning, F 

Hon har ju bankid på mobilen så vet inte hur jag skulle komma in på hennes 3

Användarnivå 6
Emblem +40

@jimbolino  okej då är jag med . Men ni kommer väl in på mobilen ändå utan att behöva aktivera sim-kortet . Om du har möjlighet att dela ut internet till mobilen , så det dyker upp wifi och kan ansluta på den mobilen . Så ska ni kunna använda att surfa för stunden . Alternativ att man har vanligt bredband / fiber med trådlös anslutning eller något liknande som man kan nyttja . 

Svara