- Jag kollar upp länken jag fått och får beskedet att min telefon blivit utbytt.
- Jag kontaktar kundtjänst får att få klarhet och blir till slut kopplad direkt till verkstan som meddelar att de avregistrerat ordern felaktigt men att jag ska kunna gå till en butik och hämta ut en ny telefon på garantin.
- I butiken får jag beskedet att jag endast kan få en telefon med motsvarande pris som "kontantkortspriset" var på min telefon var vid inköp då de ej längre säljer samma modell.
Priset man anger för telefonen är 6495:- vilket i bästa fall skulle ge mig en en Huawei P20 (5590:- alltså nästan tusen kronor mindre än telefonen jag lämnade in), i annat fall måste jag själv betala mellanskillnaden för en "dyrare" telefon. Sambon har en Huawei och jag är själv föga imponerad av dem och vill absolut inte ha en "notch".
Dessutom förbokade jag telefonen och är nu fast med en månadsavgift om 529:- (ej inräknat tillägg som försäkring eller dylikt). Denna månadskostnad skulle idag ge mig en Samsung S9 med 25GB data per månad (har 15GB idag) samt obegränsade samtal PLUS en Galaxy Tab A 10.1 och det skulle fortfarande finnas pengar över...
Jag vet inte vad ni andra tycker men jag är nu fast i 11 månader till att avbetala för en telefon jag inte får tillbaka från deras serviceverkstad, alternativt får jag ta ut och avbetala resten för en telefon jag inte vill ha.
Ska kanske även tillägga att jag för övrigt varit nöjd kund hos 3 sedan 2004 och har idag två separata abonnemang hos dem men känns inte riktigt som att det lönar sig att vara trogen kund hos dem...