Razer Phone misslyckad garantireparation

  • 13 December 2018
  • 1 svar
  • 214 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Lämnade in min Razer phone för reparation på garantin för ganska precis en månad sedan (jag hade mindre missfärgning i skärmen pga överhettning, utöver detta fungerade telefonen), förutom ett sms ett par dagar senare om att man mottagit telefonen och snart skulle titta på den hade det varit helt tyst från både 3 och reparationsverkstan. Jag tog därför saken i egna händer och började kolla upp vad som händer...
  1. Jag kollar upp länken jag fått och får beskedet att min telefon blivit utbytt.
  2. Jag kontaktar kundtjänst får att få klarhet och blir till slut kopplad direkt till verkstan som meddelar att de avregistrerat ordern felaktigt men att jag ska kunna gå till en butik och hämta ut en ny telefon på garantin.
  3. I butiken får jag beskedet att jag endast kan få en telefon med motsvarande pris som "kontantkortspriset" var på min telefon var vid inköp då de ej längre säljer samma modell.
Nu börjar de riktiga problemen...för de första vart jag aldrig informerad om att man ens kunde ta detta beslut att kassera en (faktiskt) fungerande telefon. Jag vart inte heller kontaktad där man gav mig någon form av alternativ att byta ut telefonen eller få tillbaks telefonen i befintligt skick.
Priset man anger för telefonen är 6495:- vilket i bästa fall skulle ge mig en en Huawei P20 (5590:- alltså nästan tusen kronor mindre än telefonen jag lämnade in), i annat fall måste jag själv betala mellanskillnaden för en "dyrare" telefon. Sambon har en Huawei och jag är själv föga imponerad av dem och vill absolut inte ha en "notch".
Dessutom förbokade jag telefonen och är nu fast med en månadsavgift om 529:- (ej inräknat tillägg som försäkring eller dylikt). Denna månadskostnad skulle idag ge mig en Samsung S9 med 25GB data per månad (har 15GB idag) samt obegränsade samtal PLUS en Galaxy Tab A 10.1 och det skulle fortfarande finnas pengar över...

Jag vet inte vad ni andra tycker men jag är nu fast i 11 månader till att avbetala för en telefon jag inte får tillbaka från deras serviceverkstad, alternativt får jag ta ut och avbetala resten för en telefon jag inte vill ha.
Ska kanske även tillägga att jag för övrigt varit nöjd kund hos 3 sedan 2004 och har idag två separata abonnemang hos dem men känns inte riktigt som att det lönar sig att vara trogen kund hos dem...

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @sHad3s och tack för ditt inlägg.

Ledsen att ingen har besvarat det tidigare. Hur har det gått för dig?
Jag ser nämligen att det var några dagar sedan du skrev.

Svara