Recension: iPhone XS Max

  • 1 November 2018
  • 6 svar
  • 738 visningar

Användarnivå 7
Emblem +38
Har nu haft min iPhone xs Max i dryg en månad, och har varit hur nöjd som helst. Trots att jag gick från den briljanta iPhone X så har bytet varit fantastiskt. Då storleken på X alltid kändes lite för liten. iPhone xs MAX ändrar detta och känns för min del en perfekt blandning av smidig och snygg design. Byggkvalitet på denna telefon är helt otroligt bra, allt från stålet som sitter runt telefonen till känslan av tyngden och "premium" detta bygge andas. Det är få telefoner som kan mäta sig rent materialmässigt och byggmässigt med Apples briljans när det kommer till känslan.

Skärmen är av typ Oled och ligger på 6,5". Färgåtergivningen i denna telefon är i absoluta toppen på marknaden då den är kalibrerad till i princip perfektion. Och det märks allt från Youtube till att spela spel ser helt fantastiskt ut. Dock lite synd att det inte finns 120hz uppdaterings frekvens i skärmen, touch-sensor i skärmen läser av i 120hz men skärmen ligger bara på 60hz, är man inte så nördig i detta så är det helt enkelt en hysteriskt bra skärm.

Utöver det så har kameran fått sig ett litet lyft, större sensorer och uppdaterad mjukvara bjuds på i år. När man tar en bild med den nya funktionen "smart HDR" så märks det av, otroligt bra bilder. Ibland kan det bli lite brus i bilden om ljuset är "sådär". Men inget jag skulle säga påverkar. Kameran är absoluta toppklass vilket man verkligen kan förvänta sig av en telefon i prisklassen. Och i och med uppdateringen av iOS till 12.1 så har även porträtt blivit bättre, där bildläget hade en tendens till att släta ut ansikten och hud så att det såg konstgjort ut. Detta är nu åtgärdat och nu är porträtt bättre än någonsin. Både på objekt och på människor.

Prestandan har fått en skjuts upp, detta märks inte jättemycket idag om man kommer från en iPhone X. Men det är framförallt i framtiden det kommer märkas när telefonen börjar få några år på nacken.
Och efter en månad är jag väldigt imponerad av batteritiden som räcker (Med mycket användande) Lätt en hel dag, och om man använder telefon lätt så kan jag utan problem gå utan laddning på nästan 30 timmar. Vilket för mig är viktigt.

FaceId är snabbare och smidigare än någonsin, där jag ibland på iPhone X kunde behöva skanna om ansiktet för att låsa upp har jag aldrig stött på problem med den lite uppdaterade varianten i iPhone xs MAX.

Med allt detta sagt så är det en helt otrolig telefon som jag kommer ha mycket nöje med i flera år, och jag verkligen älskar storleken, den trådlösa laddningen (som har blivit ÄNNU snabbare får) och hastigheten överlag som denna best till telefon bjuder på.
för mig är detta en 10/10 telefon. Men eftersom jag då också är något av en nörd och tekniktok så förstår jag självklart att priset avskräcker.

Och om det känns som ett lite för högt berg att klättra skulle jag verkligen rekommendera iPhone xR då man får i princip allt som Iphone xs bjuder på, med en lite lägre prislapp och roligare färger, Batteritiden skall också vara något högre än iPhones xs-modellerna

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Snyggt!

Håller med dig! Bytte från en iPhone X till XS. Inte en superstor skillnad, men den känns lite mer finslipad så att säga 🙂
Användarnivå 7
Emblem +38
Snyggt!

Håller med dig! Bytte från en iPhone X till XS. Inte en superstor skillnad, men den känns lite mer finslipad så att säga :)


Känner verkligen samma. Som att Apple fixade "felen" eller vad man ska säga och lyckades skapa den perfekta iPhone X i år. X var väldigt trevlig men Xs är lite mer av allt.
Användarnivå 7
Emblem +10
Vilken underbar läsning @Chipsgeneralen ! Jag har fram tills nu inte varit så sugen på att skaffa en Plus modell med tanke på storleken men med iPhone XS Max blir jag faktiskt smått nyfiken.

Har du haft en Plus modell innan iPhone X? Om så är fallet, hur upplever du skillnaden i storlek? (har inte haft möjligheten att känna och klämma på XS Max själv nämligen).

Håller fullständigt med om att man kommer att märka av skillnaden i hastighet lite längre fram, det ska bli riktigt spännande att se hur app-utvecklare kommer att nyttja all denna processorkraft! 😁

PS
Varmt välkommen till 3Community! 🤗
Användarnivå 7
Emblem +38
Jag hade en iPhone 8 som jag kände var för liten sp den sålde jag och skaffade 8plus vilket i min mening var helt fantastiskt, storleken, vikten osv. Men efter att jag hade sett IPhone X i butik så blev det den men saknade hela tiden storleken på 8plus. För den var verkligen det bästa jag haft i storlek.
jag tycker nästan att iPhone xs max känns lite mindre än 8 plus. Men känner verkligen inte att storleken är störig, utan jag tycker den känns ”smidig” trots sitt lite större mått.
Det känns mer som att hålla en bit av en skärm med Xs max än vad jag upplevde med iPhone X.
Nu har jag förvisso inget skal på den så det kan hjälpa känslan av enbart skärm.
Användarnivå 7
Emblem +10
Jag hade en iPhone 8 som jag kände var för liten sp den sålde jag och skaffade 8plus vilket i min mening var helt fantastiskt, storleken, vikten osv. Men efter att jag hade sett IPhone X i butik så blev det den men saknade hela tiden storleken på 8plus. För den var verkligen det bästa jag haft i storlek.
jag tycker nästan att iPhone xs max känns lite mindre än 8 plus. Men känner verkligen inte att storleken är störig, utan jag tycker den känns ”smidig” trots sitt lite större mått.
Det känns mer som att hålla en bit av en skärm med Xs max än vad jag upplevde med iPhone X.
Nu har jag förvisso inget skal på den så det kan hjälpa känslan av enbart skärm.


Det låter lovande! Ska gå ner och leta upp en XS Max på måndag och se hur den känns. Om det är som du säger så kanske är det ändå dags att gå upp ett steg. Rädd bara att det blir svårt och gå tillbaka en mindre modell om det någon gång skulle bli aktuellt. Jag menar, har du testat att hålla i en iPhone 4 på senare? Man tror ju inte sina ögon, och på den tiden tänkte man "jäklar vilken stor skärm!"

På vintern är det ju inga problem, men att gå runt med en Plus modell i jeansen på sommarhalvåret har tidigare inte varit aktuellt, för mig i vilket fall. Samtidigt, nu med Apple Pay slipper man väl ha plånboken snart, då finns det mer plats i fickorna! 😅

Klistrade upp din recension under Nyheter, hoppas det är Ok! 🙂
Användarnivå 7
Emblem +38
Hade iPhone 4 en vecka innan iPhone xs max kom. Det är en helt annan värld. Men om man kunde få en skärm på hela framsidan av iPhone 4 så tror jag nästan Det hade varit ett gångbart val, alternativt iPhone se2 i formen av en femma.

Tycker absolut att du ska försöka låna en eller leva med en plus/max för att få känslan av vad man rör sig med, tror att du kommer fastna rätt snabbt! 😉


så långt har jag inte ens tänkt, men det är kanske därför det blir en Apple Watch med lte i vår! 😌

det är bara kul att klistra upp den där!

Svara