Skip to main content
Besvarat

Reklamera Iphone15 - måste starta om flera gånger

  • 5 februari 2025
  • 4 svar
  • 45 visningar

Hej,

Köpte Iphone15 tillsammans med abonnemang på Power i december 2024. Aktiverades 3/1-2025.

Har haft problem och fått starta om mobilen flera gånger. 
- kan inte radera mail -se bifogad bild. Ändra saknas, så jag kan inte ta bort mail.

  • kan inte öppna appar när jag är ute. Har fri surf, men funkar inte ändå. Appen kan lätt öppnad när jag kommer hem
  • skärmen funkar inte. Den reagerar inte när jag trycker på den ibland

Måste vara fel på på telefonen. Har aldrig haft dessa problem med min gamla Iphone 8. Hur går jag tillväga?

 

Bäst svar av Pettersson

@Frågande100 Hej,

 

tråkigt att mobilen krånglar. Spontant låter det som att det är något med mjukvaran (iOS) i telefonen, eftersom det är knappar som saknas ibland. Förstår det som att det hjälper med en omstart av telefonen också, vilket tyder på att det är mjukvaran. Har du senaste uppdateringen till din telefon? Det kan du se under Inställningar → Allmänt → Programuppdatering?

 

Om du har det, tror jag att det enklaste är att du kontaktar Apple direkt, som är experter på din telefon, så de kan hjälpa dig vidare. Alternativt är det Power du bör kontakta då du köpt telefonen där. Kontaktuppgifter till Apple kan du få fram här genom att välja vad du behöver hjälp med: https://support.apple.com/sv-se

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • Svar
  • 5 februari 2025

@Frågande100 Hej,

 

tråkigt att mobilen krånglar. Spontant låter det som att det är något med mjukvaran (iOS) i telefonen, eftersom det är knappar som saknas ibland. Förstår det som att det hjälper med en omstart av telefonen också, vilket tyder på att det är mjukvaran. Har du senaste uppdateringen till din telefon? Det kan du se under Inställningar → Allmänt → Programuppdatering?

 

Om du har det, tror jag att det enklaste är att du kontaktar Apple direkt, som är experter på din telefon, så de kan hjälpa dig vidare. Alternativt är det Power du bör kontakta då du köpt telefonen där. Kontaktuppgifter till Apple kan du få fram här genom att välja vad du behöver hjälp med: https://support.apple.com/sv-se


Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 154 kommentarer
  • 6 februari 2025

Hej ​@Frågande100, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Kan inte annat än att instämma med ​@Pettersson.

 

Du skulle kunna testa att fabriksåterställa telefonen för att se om detta gör någon skillnad. Guide för detta hittar du här.

Kontakta annars Apple, alternativt Power, och kika hur det ser ut med garanti för ett sådant fel.

 

Du får jättegärna återkomma med hur det gått för dig, och ifall uppdatering av programvaran eller fabriksåterställning får telefonen att fungera som önskat. Tveka inte heller på att höra av dig om det dyker upp fler frågor eller funderingar! 🙂

 

// Vi har flyttat ditt inlägg till Mobil för att spegla innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //


  • Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 6 februari 2025

Har senaste uppdateringen iOS18.3.

Har en inbokad tid med Apple support idag kl. 12. Tack för tipset.

Power tror jag inte hjälper till. Köpte ny ugn också i december, som strulade. Har aldrig blivit så illa bemött på Power. Vände mig direkt till Cylinda och fick hjälp direkt. Mycket bra setvice där. Power vill bara kränga grejer, det finns ingen som helst service där när man väl har handlat tyvärr.


Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 6 februari 2025

När du startade din nya iPhone tog du och återskapade från en säkerhetskopia? 

 

För jag hade väldigt märkliga problem för något år sedan på min nya iPhone och då kan tydligen ibland buggar följa med i mjukvaran trots att man har uppgraderat till senaste mjukvaran. 

Det hjälpte att bara blåsa rent luren 🤌 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies