Besvarat

Säljer ni returnerade telefoner vidare?

  • 18 July 2020
  • 2 svar
  • 262 visningar

Köpte en R-telefon, iPhone 11, från er för 2 veckor sedan.

Igår slutade mobilnätet fungera…

Jag har lagt ner 4 timmar på att försöka lösa problemet idag...provat allt!

Detta ger mig signaler på att telefonen är stöldspärrad vilket görs efter ganska exakt 2 veckor!

Hänt mig tidigare….

 

Ni ringer upp mig idag, nu(!) och löser problemet.

/Oliver

icon

Bäst svar av Pettersson 18 July 2020, 15:45

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Karavaki Hej,

 

det vore jättekonstigt om din telefon har blivit stöldspärrad, men det är fortfarande inte en omöjlighet. Någon siffra skulle kunna ha skrivits in fel, från den person som spärrat telefonen - inte nödvändigtvis hos 3, utan det kan ha varit hos vilken operatör som helst. Självklart finns det även en uppsjö andra saker som kan göra att mobildata inte fungerar heller.

 

Har du försökt testa med ett annat simkort i din telefon för att se hur det fungerar, samt ditt simkort i en annan telefon?

 

På helger har kundservice via telefon stängt, de öppnar igen på måndag klockan 8. Så det bästa vore om du chattade med 3 under morgondagen så de får ta en titt på ärendet. De har öppet 9-15 på chatten. Kontaktuppgifter och chatt finner du här.

Har provat sim-kortet i annan telefon och där fungerade det.

Det indikerar på att det är telefonen som är

spärrad.

Och det är en R-telefon...sannolikheten att det blivit fel någonstans hos er är rätt stor.

Får väl prova chatten imorrn men sådana här problem borde ni kunna ta hand om med en jour...

Svara