Besvarat

Samsung Galaxy Fold 3

  • 10 January 2022
  • 3 svar
  • 1509 visningar

Användarnivå 6
Emblem +14

Någon som som har erfarenhet av Samsung Z Fold 3?Jag har kikat lite på denna mobil, då jag är en Samsung och Android användare. 

 

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 10 January 2022, 12:12

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Kan erbjuda mina två cent ang Fold2. Inte samma men väldigt lika.

Fold2 är magisk teknik. Älskade den stora skärmen, möjligheterna det ger med läsa serier, böcker och surfa nätet. 

Kan säga att jag inte gillade den smala skärmen på framsidan lika mycket. Instagram fungerade uselt, och många appar var ej optimerade för den långsmala skärmen. Plus att den kändes alltid för smal för att använda klokt. 


Men om man gillar teknik och Android säger jag KÖR. Dock ska tänkas på att har du is i magen är det ju absolut värt att vänta till i höst då Fold4 förmodligen lär dimpa ner. Är man ekonomiskt oberoende eller känner brännande julklappspengar skulle jag köra. 

Och om du köper är den gröna färgen ball deluxe 2.0.

Användarnivå 5
Emblem +21

Jag kör fortfarande på min Galaxy Fold 1.

Det vikbara är framtiden! Minns att man som användare till den fick en enkät från Samsung någon gång då och då, där man fick ge feedback.

Alla synpunkter jag hade på förbättringsmöjligheter löste man i Fold 2. Gissar på att man har gjort samma med Fold 3.

 

Köper du denna kan du nog räkna med att ha en telefon som du kan ha i flera år utan att behöva uppgradera! Min Fold 1 klarar sig fortfarande ganska bra än i dag, trots att den snart är 3 år gammal.

 

Dock så är det inte en telefon jag vågar att ha med till stranden… (eftersom den inte är klarar av sand och vatten så värst bra..). Fold 3 ska tydligen klara av vatten, men kanske inte sand så värst bra… Även om det finns betydligt bättre förutsättningar för det med Fold 3 än vad det gör med min Fold 1.

Kan rekommendera Samsung Labs för att själv kunna tweaka hur appar ser ut på dom olika skärmarna, för att själv kunna anpassa hur dom ska se ut (upplösning, aspect ratio etc), samt låsa upp lite funktioner som är låsta som standard (Exempelvis multi-window i alla appar).

Dock så är det som @Chipsgeneralen säger, många appar är inte gjorda för den konstiga aspect ration som telefonen har, så ibland kan det bli mycket tweakande i Samsung Labs för att få en app att se ut som den är tänkt att se ut.

Användarnivå 7
Emblem +38

Fold 1 I min mening är ju den snyggaste av fold. 
Trots märklig framskärm. 

Svara