Besvarat

Samtal bryts

• 6 februari 2019
  • Mobil
  • 1 svar
  • 64 visningar

Hej

Mina samtal bryts hela tiden. Vad kan vara fel? Jag har täckning mm, frågan är om det är fel på sim-kort eller mobilen?
icon

Bästa svar av niiveus 8 februari 2019, 08:58

Hejsan @CarroA86,

välkommen till forumet! :-)

Händer detta oberoende vart du befinner dig? I sånt fall kan det ligga något i din mobil som orsakar att dina samtal bryts. Lättaste sättet att felsöka detta är genom att testa SIM-kortet i en annan mobil för att se om det blir samma fel. Om det inte blir det så vet du att problemet ligger i din mobil. Skulle det blir samma problem i den andra mobilen ligger det troligtvis i SIM-kortet eller i nätet där du befinner dig - i sånt fall rekommenderar jag att du hojtar till kundservice för att få vidare hjälp att felsöka problemet.

Visa original

1 svar

Användarnivå 3
Emblem +7
Hejsan @CarroA86,

välkommen till forumet! :-)

Händer detta oberoende vart du befinner dig? I sånt fall kan det ligga något i din mobil som orsakar att dina samtal bryts. Lättaste sättet att felsöka detta är genom att testa SIM-kortet i en annan mobil för att se om det blir samma fel. Om det inte blir det så vet du att problemet ligger i din mobil. Skulle det blir samma problem i den andra mobilen ligger det troligtvis i SIM-kortet eller i nätet där du befinner dig - i sånt fall rekommenderar jag att du hojtar till kundservice för att få vidare hjälp att felsöka problemet.

Svara

Vi använder cookies

Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

Acceptera Cookie settings