Skip to main content
Svar

SIM-kort passar inte

• April 9, 2025
  • 3 svar
  • 131 visningar

Forum|alt.badge.img

Beställde igår SIM-kort för befintligt abonnemang, men för ny mobil Samsung A16,
Ser dock inte beställningen någonstans.
Hoppas jag beställt och att nya SIMkortet passar, eftersom mitt befintliga SIMkort till J4+ inte passar fysiskt.

Bäst svar av sigma323

Har nu hittat rätt slot på mobilen, längst upp till vänster på långsidan. Och där finns plats för SIM-kortet som då passar.
Jag hade försökt med slotten längst ned till höger (kortsidan), till höger om USB-C, den kanske är till för SD-kort

3 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • April 9, 2025

@sigma323 Hej,

jag tycker att det låter konstigt att ditt SIM-kort inte passar fysiskt, eftersom både J4+ och A16 från Samsung ska ha samma sim-kortsstorlek. Är det vanliga J4 du har kanske eller är det J4+? 

Många SIM-kort kan även vara trio SIM, vilket innebär att det går att trycka ut flera olika storlekar från samma. Om ditt SIM-kort inte är väldigt gammalt kan även detta vara fallet, på bilden nedan ser du tre olika storlekar - där lila är vanligt SIM-kort, grönt är Micro-SIM och det innersta är Nano-SIM. Galaxy A16 ska ha Nano-SIM. Kan du trycka ut ett mindre kort från ditt nuvarande SIM-kort? Det ska ske väldigt lätt och ingen speciellt kraft ska behövas. 

Har du en 3Butik kan du givetvis även besöka denna för att få ett SIM-kort direkt över disk, annars bör det komma inom 2-4 arbetsdagar beroende på postgången om du har beställt det och via Mitt3.

Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Nykomling
  • Svar
  • April 9, 2025

Har nu hittat rätt slot på mobilen, längst upp till vänster på långsidan. Och där finns plats för SIM-kortet som då passar.
Jag hade försökt med slotten längst ned till höger (kortsidan), till höger om USB-C, den kanske är till för SD-kort

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • April 10, 2025

// Vi har flyttat ditt inlägg till Mobil för att spegla innehållet bättre / Vi har ändrat titeln för att titeln ska matcha innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //