Beställde igår SIM-kort för befintligt abonnemang, men för ny mobil Samsung A16,
Ser dock inte beställningen någonstans.
Hoppas jag beställt och att nya SIMkortet passar, eftersom mitt befintliga SIMkort till J4+ inte passar fysiskt.
jag tycker att det låter konstigt att ditt SIM-kort inte passar fysiskt, eftersom både J4+ och A16 från Samsung ska ha samma sim-kortsstorlek. Är det vanliga J4 du har kanske eller är det J4+?
Många SIM-kort kan även vara trio SIM, vilket innebär att det går att trycka ut flera olika storlekar från samma. Om ditt SIM-kort inte är väldigt gammalt kan även detta vara fallet, på bilden nedan ser du tre olika storlekar - där lila är vanligt SIM-kort, grönt är Micro-SIM och det innersta är Nano-SIM. Galaxy A16 ska ha Nano-SIM. Kan du trycka ut ett mindre kort från ditt nuvarande SIM-kort? Det ska ske väldigt lätt och ingen speciellt kraft ska behövas.

Har du en 3Butik kan du givetvis även besöka denna för att få ett SIM-kort direkt över disk, annars bör det komma inom 2-4 arbetsdagar beroende på postgången om du har beställt det och via Mitt3.
Har nu hittat rätt slot på mobilen, längst upp till vänster på långsidan. Och där finns plats för SIM-kortet som då passar.
Jag hade försökt med slotten längst ned till höger (kortsidan), till höger om USB-C, den kanske är till för SD-kort
// Vi har flyttat ditt inlägg till Mobil för att spegla innehållet bättre / Vi har ändrat titeln för att titeln ska matcha innehållet bättre. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //
// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.