Besvarat

Skärmen har flippat/ballat ur/etc. på min XZ2 Compact

  • 5 June 2020
  • 3 svar
  • 143 visningar

Det går inte att använda skärmen. Det är som att det blivit kortslutning i “kristallerna”. Först trodde jag att det blivit någon vajsing med skyddsglaset som blivit väldigt slitet, så det pillade jag bort. Men det hjälpte inte.
Efter några sekunder när jag slår på mobilen så börjar det, det sveper åt höger och vänster, appar startar och stängs, varierar lite.
Mobilen blir överbelastad och det går inte att göra något, inte ens stänga av den via skärmen.
Dra ur sim-kortet är det enda som fungerar för att stänga av den.
Någon som har en idé?
Någon som råkat ut för samma?
Mjukvaru- hårdvaru-? 

icon

Bäst svar av Pettersson 5 June 2020, 16:15

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

Jag har hört om detta tidigare, inte just för XZ2, men en tidigare i samma serie. 

 

Den snabbaste vägen att gå är nog att till en början kontakta Sony Support för att se om de har någon bra lösning, de borde även kunna hjälpa dig med ett garantiärende. Du kan även besöka en 3Butik eller kontakta 3 kundservice för att skapa ett garantiärende.

Tack för svar.
Tre är lite roliga så. Om man har problem med telefonen, hur ska man då kunna ringa dem?
Om datorn fungerar så har man åtminstone en möjlighet där.

Vilket du konkretiserar.

Får väl prova det också.

Användarnivå 7
Emblem +40

@stakka Jag förstår absolut att det kan bli svårare än nödvändigt att kontakta kundtjänst när telefonen krånglar. Både 3 och Sony Mobile har ett gäng olika sätt man kan kontakta dem genom. Många kan även låna en bekants telefon vid behov, men om den möjligheten inte finns kan det bli lite jobbigare. 

3Kundservice går att kontakta via chatt, mail, Facebook, Twitter eller telefon. För teknisk support rekommenderas visserligen telefon. Men det går utmärkt att besöka en 3Butik också. Kontaktvägarna till 3 hittar du här. Vill du se var 3Butikerna finns och dess öppettider, så hittar du det här

Sony Mobile går jättebra att kontakta via mail, som man skickar genom deras hemsida. Telefon finns också som alternativ. Här finns kontaktvägarna till Sony Mobile. Här verkar du även kunna boka en reparation själv om du följer anvisningarna. 

 

Jag hoppas att du hittar ett sätt som passar dig bra, så du snart har en fungerande telefon igen. 😄

Svara