Hej! jag har en spräckt skärm och ska enligt squaretrade få en ersättningstelefon. däremot står det att dom inte kan garantera samma modell? kan jag alltså få en äldre modell? och isånafall, hur kan det vara rimligt när jag betalar en försäkring på den telefonen jag har på abonnemang?
// Redigerat // - Ämnet har flyttats till mobil
Hejsan
Jag misstänker att
Hej,
Dom gångerna du inte får exakt samma modell är dom gångerna squaretrade inte har telefonen i lager eller att den inte längre tillverkas/går att få tag i. (Sistnämnda brukar vara det vanligaste).
Om jag minns korrekt så ska du då istället bli erbjuden en telefon likvärdig i värde.
Nedan är hämtat från 3Försäkrings Express villkor:
"Ersättningsprodukten är antingen en ny produkt eller en reparerad produkt motsvarande den
försäkrade produkten. Om den försäkrade produkten inte längre finns tillgänglig som ny,
levereras en likvärdig ersättningsprodukt. Vi kan inte garantera att färgen på, eller egenskaperna
för ersättningsprodukten är identiska med den ursprungliga. Ersättningsprodukten kan vara
en reparerad produkt och reservdelarna kan vara nya eller reparerade och bestå av antingen
den ursprungliga tillverkarens eller någon annan tillverkares delar som i fråga om tekniska
egenskaper motsvarar den ursprungliga tekniken."
//Karl
Tusen tack för din input!
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.