Besvarat

Sprucken skärm

  • 11 November 2020
  • 3 svar
  • 316 visningar

Hej! jag har en spräckt skärm och ska enligt squaretrade få en ersättningstelefon. däremot står det att dom inte kan garantera samma modell? kan jag alltså få en äldre modell? och isånafall, hur kan det vara rimligt när jag betalar en försäkring på den telefonen jag har på abonnemang?

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till mobil

icon

Bäst svar av Karl Von Bredband 12 November 2020, 17:08

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @Fillemon22 

Jag misstänker att @Karl kan svara på denna fundering? 

Användarnivå 5
Emblem +21

Hej,

Dom gångerna du inte får exakt samma modell är dom gångerna squaretrade inte har telefonen i lager eller att den inte längre tillverkas/går att få tag i. (Sistnämnda brukar vara det vanligaste).

Om jag minns korrekt så ska du då istället bli erbjuden en telefon likvärdig i värde.

 Nedan är hämtat från 3Försäkrings Express villkor:

"Ersättningsprodukten är antingen en ny produkt eller en reparerad produkt motsvarande den 
försäkrade produkten. Om den försäkrade produkten inte längre finns tillgänglig som ny, 
levereras en likvärdig ersättningsprodukt. Vi kan inte garantera att färgen på, eller egenskaperna 
för ersättningsprodukten är identiska med den ursprungliga. Ersättningsprodukten kan vara 
en reparerad produkt och reservdelarna kan vara nya eller reparerade och bestå av antingen 
den ursprungliga tillverkarens eller någon annan tillverkares delar som i fråga om tekniska 
egenskaper motsvarar den ursprungliga tekniken
."

 

//Karl

Användarnivå 5
Emblem +9

@Karl 

Tusen tack för din input! :pray:

Svara