Skip to main content

Hej min telefons batteri har svällt och spräck baksidan. Hur löser vi det?

Bengt

Serinummer RFCN6079SFP


Hejsan 🙂@Solros25 

Tråkigt att höra att mobilen tagit skada.

Om du har en försäkring via 3 på telefonen , så finns information på länken nedan ,över hur man gör en skadeanmälan.

https://www.tre.se/handla/tjanster/3trygg

 

Här har du även kontaktuppgifter om du behöver kontakta 3 Kundservice , för support .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Om det inte finns någon försäkring via 3 , så är det bra att anmäla skadan till sitt försäkringsbolag. Tex sin Hemförsäkring .

Så hjälper dom dig vidare till ärendet. Om det nu blir till en Samsung reperatör.

https://www.samsung.com/se/support/service-center/

( Kan tänka mig att det kan vara trevligt att iaf få sparat allt man har på mobilen  , så inte det försvinner , om nu mobilen funkar trots att batteriet svällt & baksidan sprucken. Eller om det blir utbyte / ersättning . ) Men är bäst att reperatören gör detta .

 

Hoppas det löser sig snarast för dig med telefonen !

Mvh F

 


Koppla inte in den i alla fall. Följ stegen som @frodrik91 säger men min varma och starka rekommendation är att om batteriet är svullet ska du bara lägga ifrån dig telefonen i typ en eldsäker låda och låta den vara tills du får vägledning från tre/samsung. 

Tråkigt att höra och detta är tydligen vanligare än man tänker med just Samsung. 


Lämna en kommentar