Besvarat

Täckning Båstad

• 27 February 2021
  • 8 svar
  • 178 visningar

• Nykomling
  • 2 kommentarer

Usel täckning i Båstad vid Centralstationen. Ngt ni arbetar på eller när kan man förväntas bättring? 4G/5G obefintlingt, 3G får man ibland in med svagaste signalen. Illa!

icon

Bästa svar av JeppePeppe 1 March 2021, 11:19

Visa original

8 svar

Användarnivå 7
Emblem +12

@ARoc Hej,

har det fungerat bättre tidigare eller har det varit dåligt ett tag? Vet du om det fungerar med andra telefoner? 

Precis flyttat dit men de gånger jag varit där innan är det mkt dålig täckning. Känns som år 1995 igen. 

Användarnivå 5
Emblem +8

@ARoc Jag har kikat på masterna i området, men kan inte se att det är någon mast som är nere eller liknande - så jag antar att täckningen/mottagningen i området är något sämre generellt.

Jag hoppas att det uppgraderas där i framtiden, men jag ser även till att feedbacka det internt! 

Tack gör gärna det! Det är ett växande område här (Allarp, Skummeslövsstrand, Båsad kring stationen med mera)!

Användarnivå 2

Hej , jag snikar in här på en kant ! 

Känns konstigt att du har dålig täckning där när man ser på täckningskartan att det är “ mycket god täckning “ på 3G /4G . 

Är själv frekvent besökare av vackra laholm,skummeslöv/mellbystrand /båstad och runtomkring där varje år .Förutom i somras under dessa restriktioner . 

Och vad jag vet så har det verkligen inte varit några låga hastigheter eller låg funktion . 

Kan förstå att du inte får 5G om du har en såpass modern telefon ! Det lär du få drömma om ett tag till däromkring :) 

Men 3G & 4G bör ju lira utan problem ! 

Dålig täckning där bör ju bero på något annat enligt mig !  Speciellt när du står utomhus vid båstad centralstation . 

Ha d

Hej!

Jag har fritidshus i Hemmeslöv och har urusel täckning med 3. I min router kom jag upp i 0,5 mbs upp och 3 mbs ned. 
Ringde 3 support, men som fritidshusägare kunde jag inte klaga såvida jag inte bor där minst 6 månader per år. 
Så ställde en fråga i det lokala forumet ”Det händer i Båstad” och det är fler som upplever dålig täckning än bra i Hemmeslöv runt nya stationen, trots att täckningen enl 3 ska vara mycket god. 
Många har tröttnat på 3 och bytt leverantör. 
Startade igår en digital namninsamling (i det lokal forumet) för att undersöka ifall fler än jag upplever dåligt täckning med 3, hittills 16 underskrifter. 
Gillar mitt 3 familje abonnemang (6st) men kan de ni inte visa på att ni vill förbättra täckningen runt Hemmeslöv nya station så är ni snart några abonnemang kort. 

Nedan finner ni namninsamlingen. 
https://www.mittskifte.org/petitions/dalig-tackning-med-tre-i-bastad-kommun?share=47eda7a2-80de-4f49-a54d-d9599138febe&source=&utm_source=

Användarnivå 5
Emblem +8

Tack @Anders Lanner, och naturligtvis tråkigt att täckningen inte fungerar som förväntat för dig, och många andra som jag förstår det. Svårt att säga vad som kan påverka detta fel, men jag ser till att föra vidare dina synpunkter tillsammans med den länk du försett oss med till ansvarig avdelning.

Tack återigen! :blush:

Tack för det Jeppe! 

Svara