Skip to main content
Fråga

Täckningsgaranti

  • 23 oktober 2022
  • 1 svar
  • 2488 visningar

Hej. 
Övertalades nyligen att byta till Tre och fick då beskedet av säljaren att ni har täckningsgaranti. 
Min dotter är nu i Mönsterås och meddelat att hon i princip inte har någon täckning alls. 
Det innebär ju att vi får mycket svårt att hålla kontakten. 
Inte nöjd. 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 24 oktober 2022
Hejsan 🙂 , @LorentzR 
 
Vad jag vet så finns det inget direkt som heter “täckningsgaranti”. Eftersom det aldrig går att förutse utan bara uppskatta täckning . Därav täckningskartor som är vägledande . Det är många faktorer som spelar roll för hur täckning & hastighet är. Och går inte att garantera enskilda platser, utan det kan variera beroende på vart man är bland annat.
 

Täckning (och hastighet) för mobila tjänster kan variera beroende på en mängd olika saker, exempelvis på geografiska förhållanden som berg, dalar och skog.

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning
Om jag förstår det rätt , så har det fungerat bra på annan ort ? Men just nu när din dotter är i Mönsterås , så är det sämre just där?

 
Det man kan göra är att ringa kundservice , berätta problematiken med täckningen & göra en täckningsfelanmälan på den adress det gäller.  Så kan tekniska avdelningen se vidare på ärendet.
 
 
Göra felanmälan till tekniska avdelningen .
 
Mvh F

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies