Fråga

tappar nätanslutning

  • 30 June 2022
  • 5 svar
  • 214 visningar

min telefon A52s tappar nätanslutningen hela tiden

 


5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@bjornen Hej,

 

ajdå - så ska det självklart inte vara.

När du skriver att telefonen tappar nätanslutningen - är det att den tappar WiFi eller mobilnätet?
Eller fungerar det med WiFi anslutet? 
Fungerar det fortsatt att ringa eller försvinner täckningen helt?
Upplever du detta på flera olika platser eller endast i ett begränsat område? Vet du om andra på samma platser med Tre upplever samma problem?

 

Anledningen till flera frågor är för att försöka utesluta var felet kan ligga någonstans! 🤓

tappar både wifi och mobilnätet.

Det fungerar att ringa.

Uppkopplingen fungerar igen efter omstart.

Ingen annan i mitt hemnät har problem.

Användarnivå 7
Emblem +40

@bjornen hmm, konstigt! Utifrån vad du har skrivit låter det åtminstone inte som att det är något hårdvarufel på din telefon - utan det är något med någon app eller mjukvaran. 

Har du någon VPN-app eller liknande? Vissa sådana har funktioner för att stoppa all anslutning när de inte är aktiva. 

Om inte, skulle jag rekommendera dig att du testar att återställa nätverksinställningarna. Det borde du hitta under Inställningar → Allmänt → Återställ/Nollställ → Nollställ nätverk. När du gör detta tas även sparade WiFi-nätverk bort - men det kan vara en bra början för att försöka utesluta vad som är fel. 

ok. Har ingen VPN-app. Jag provar att återställa nätverksinställningarna och återkommer om det inte fungerar.

Tack så länge

Ola

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @bjornen Om nu uppkopplingen fungerar bra nu igen efter omstart så kan man kika nedan också för motverka samma problem framöver .

Hur har du det på “ Inställningar → mjukvara / Systemuppdatering  , har du uppdaterat det senaste tiden eller har du någon väntande där ? Värt och komma ihåg sin pin kod om du gör en systemuppdatering också .

 

Likväl kika över i playbutiken , där man har appar och se om det behövs uppdatering där . Det kan finnas relevanta appar då det är android .

Svara