Besvarat

Trasig display

  • 5 November 2018
  • 5 svar
  • 290 visningar

Hej!
Jag använder min telefon i jobbet dagligen och tappa den från 2 meter och har en skapligt duktig spricka genom hela sen saknas det en bit i hörnet så man Ser in i själva telefonen. Ser skruvarna bakom displayen där.

Mitt abboneman går ut april 2019, så min fråga är hur ja ska göra? Snart kan ja nog inte använda telefonen alls och måste de inom jobbet.

Mvh andre Sandin. 072XXXXXXX

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 5 November 2018, 09:46

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Är det en iPhone och garantin gått ut så är Apple otroligt bra på att laga dessa. Mot en rätt tung summa pengar självklart täcker självrisk och liknande. Men jag har tyvärr bara erfarenhet av apples service här. Och jag kan rekommendera att laga via officiella källor då det finns ett säkerhetschip Som kan stöka om t,ex knappen (tough id) byts ut.

Men annars så kan nog tre hjälpa till med att se om det går att göra något.
Det går inte att förlänga abbonemanget tidigare, och plocka ut en ny telefon? Haft tre länge och ni är bästa operatören. Jämfört långt ute på landet med andra operatörer och ni har helt klart bäst täckning. Annars få du ha en fin dag
mvh
Användarnivå 7
Emblem +38
Men vad är det för
telefon? Tänker att det kanske är värt att laga/fixa den och sedan vänta tills du kan förlänga innan? Behöver inte bli så dyrt att laga!
men bäst svar på om du kan förlänga redan nu får du nog av kundtjänst. Det är en väldigt bra tid att köp telefon nu (om man är Apple-entusiast) många nya telefoner nu.

Annars så är april en perfekt månad för samsung update då de precis lär ha släppt sin samsung s10 eller vad den nu kommer heta.
🙂
Jag vill ha Apple och alltid haft Apple så bojkottad Samsung 🙂 jag har en iPhone SE men är sugen på en ny så kanske bäst att ringa kundservice?
Tack för hjälpen 🙂
Användarnivå 7
Emblem +38
Gör det, skulle rekommendera iPhone xR om du inte är helt tokig i teknik, den är fantastisk och en väldigt prisvärd uppgradering. Samt att den röda är sinnesjukt snygg!
Lycka till nu!

Svara