Fråga

virus

  • 1 October 2022
  • 4 svar
  • 73 visningar

Om jag fått virus på min gamla telefon och har ny mobil kan viruset överföras via simkortet till ny mobil ? 


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Sannapia 

 

Det har jag svårt och tro . Hur upplever du att du har virus på din mobil ? 
 

Beroende på märke & modell så kan man utföra vissa återvänder . Allt ifrån rensa historik i webbläsaren man använder . Till att uppdatera mobilen eller göra en ren ominstallation och återgå till säkerhetskopia . 
 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Sannapia!

Hur har det gått med detta? 😊

Har en Huwaei och förstår inte hur jag ska gå till typ rensa historiken. Har en ny mobil nu Samsung men har inte startat den än. Vågar inte skicka över från Huwaei mobilen till samsungmobilen så får lägga in manuellt alla appar. Det är spam jag har på min Huwaei 

Användarnivå 6
Emblem +40

Vart märker du att du har “spam “ ? Du kan göra en ominstallation med synkat allt innan . Då bör det bli skillnad . Men om du har spam över mailen , så är de mer åt dom du bör sträcka dig till . Samt även kanske använda sig av virusskydd när det är android Operativsystem och alltid hålla mobilen uppdaterad till senaste . 

Om du ska rensa historiken för din webbläsare - så ska det vara väldigt lätt att göra det oavsett vilken du har . Men kan guida dig om du vet vilken / vilka du har . 

Svara