Skip to main content

1242 M/bits inne på Centralstationen, Göteborg

• 17 februari 2022
  • 11 svar
  • 110 visningar

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35

För att vara inomhus så får man anse att denna hastighet är godkänd!

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

11 svar

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 17 februari 2022

Blir alltid sugen på att dra ett obegränsat abb och gå runt stan med speedtest redo. 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 17 februari 2022

Härliga hastigheter som kunder kan bruka i mer och större utsträckning 🥹 📱 nice att de levererar i inomhus miljöer och dess påverkan ! Är det runt lunchtid som verkar leverera bäst resultat tro ? 🤔😎

Kom äntligen in i 1000 Mbps klubben igår vid saluhallen . Även om de va runt 17 som jag kan tro många trycker igång sina apparater hehe ! 

https://www.speedtest.net/my-result/i/4996742104

@Chipsgeneralen  Vad är det som hindrar dig för obegränsat då ? Uppåt går ju alltid att lägga till vad jag vet ! Kan inte vara många kr mer än va du kanske betalar idag . 

Vad lirar du för utrustning & abonnemang förresten ? ;) 

Med vänlig hälsning, F 

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
Chipsgeneralen skrev:

Blir alltid sugen på att dra ett obegränsat abb och gå runt stan med speedtest redo. 

Det tycker jag du ska skaffa, om du har en mobil som stöder 5g? Att uppgradera abonnemanget går alltid! @Chipsgeneralen 

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
frodrik91 skrev:

Härliga hastigheter som kunder kan bruka i mer och större utsträckning 🥹 📱 nice att de levererar i inomhus miljöer och dess påverkan ! Är det runt lunchtid som verkar leverera bäst resultat tro ? 🤔😎

Kom äntligen in i 1000 Mbps klubben igår vid saluhallen . Även om de va runt 17 som jag kan tro många trycker igång sina apparater hehe ! 

@Chipsgeneralen  Vad är det som hindrar dig för obegränsat då ? Uppåt går ju alltid att lägga till vad jag vet ! Kan inte vara många kr mer än va du kanske betalar idag . 

Med vänlig hälsning, F 

Jag tror inte det påverkas av hur många som är uppkopplad på LTE då det är väl få som använder 5g än så länge. Med det sagt så får man en ganska bred bandbredd för nedladdning. Var det Saluhallen i Göteborg?? 

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 17 februari 2022
Martin - 3 kund i 15år skrev:
Chipsgeneralen skrev:

Det tycker jag du ska skaffa, om du har en mobil som stöder 5g? Att uppgradera abonnemanget går alltid! @Chipsgeneralen 

använder en 13mini (iPhone) 

så 5G finns det möjlighet till. Men många bäckar små. 😬

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 17 februari 2022
frodrik91 skrev:

Med vänlig hälsning, F 

Jag tror inte det påverkas av hur många som är uppkopplad på LTE då det är väl få som använder 5g än så länge. Med det sagt så får man en ganska bred bandbredd för nedladdning. Var det Saluhallen i Göteborg?? 

Kan vara så , successivt fylls det på med 5G användare så det blir grymt steg för allt mobilt i Sverige. Men även utomlands, så Nice att det sker på bred front :hugging:  Jajamän ,tror jag körde testet precis utanför så . Värt och tipsa om är ölkorvarna hos “Mille på hallen bland annat hehe 😉 Men bara belöning om man har kommit över 100 Mbps :laughing:

Det vore skoj om man kunde få någon övergripande statistisk över hur snabbt teknik skiftet går . Både för Sverige i helhet , men även för 3 . Antal användare av 5G , Snitthastigheter , Snitt svarstider mm . Och kanske hur Sverige står mot andra länders byggnation och prestanda ! :D

Antar vi fortfarande är lite efter andra länder p.g.a. Huawei biten . Får hoppas inte Ericsson tar för mycket skada av det som blossat upp . Gick ju så bra med deras teknik för 5G :)

Allt gott F

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
frodrik91 skrev:
frodrik91 skrev:

Med vänlig hälsning, F 

Kan vara så , successivt fylls det på med 5G användare så det blir grymt steg för allt mobilt i Sverige. Men även utomlands, så Nice att det sker på bred front :hugging:  Jajamän ,tror jag körde testet precis utanför så . Värt och tipsa om är ölkorvarna hos “Mille på hallen bland annat hehe 😉 Men bara belöning om man har kommit över 100 Mbps :laughing:

Det vore skoj om man kunde få någon övergripande statistisk över hur snabbt teknik skiftet går . Både för Sverige i helhet , men även för 3 . Antal användare av 5G , Snitthastigheter , Snitt svarstider mm . Och kanske hur Sverige står mot andra länders byggnation och prestanda ! :D

Antar vi fortfarande är lite efter andra länder p.g.a. Huawei biten . Får hoppas inte Ericsson tar för mycket skada av det som blossat upp . Gick ju så bra med deras teknik för 5G :)

Allt gott F

Låter gött med ölkorv 😜😜 

Är nu i Helsingborg och inne på hotellrummet går det fort 💥

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 17 februari 2022

@Martin - 3 kund i 15år  Självklart .Kvalitet istället för kvantitet. Bara det bästa ;) ist för godis haha !

Göttmos ! Jäkla va mycket du är ute resande fot då, bara och sätta igång med roomservice utbudet  eller utkörning haha ! .Bara till städer som har 5G som du reser till  ?? :wink:

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
frodrik91 skrev:

@Martin - 3 kund i 15år  Självklart .Kvalitet istället för kvantitet. Bara det bästa ;) ist för godis haha !

Göttmos ! Jäkla va mycket du är ute resande fot då, bara och sätta igång med roomservice utbudet  eller utkörning haha ! .Bara till städer som har 5G som du reser till  ?? :wink:

Gillar att resa. Speciellt med tåg! Japp, kör lite 5g städer nu. Jönköping och Linköping står på tur till våren nu när 3 börjat med 5g där med 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 18 februari 2022

Det som kommer bli bäst för oss användare är ju när 5G Core är igång och svarstiderna sjunker ytterligare. Det kommer göra stor skillnad vid vanligt användande 🤩

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
Pettersson skrev:

Det som kommer bli bäst för oss användare är ju när 5G Core är igång och svarstiderna sjunker ytterligare. Det kommer göra stor skillnad vid vanligt användande 🤩

Så kommer det bli när 5g blir Stand alone 🧨 Tror dock vi får vänta ett tag med det.... Testade inatt att ladda ner på Speedtest, det ska kabom inne på hotellrummet! (Siten siter på taket bredvid så det gör att hastigheten blir högre, men ändå 👌) 

@JeppePeppe @Fredrik W 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies