Skip to main content

5G Skövde Västra Götaland!

• 25 mars 2025
  • 5 svar
  • 52 visningar

När beräknas 5G täcka även Skövde.

Kartor visar att utbyggnaden ska ske men.

När är det klart?

Ser att när man kollar på uppdatering av nya objekt uppkommer inget i täckningskartan. Så det är väldigt tomt.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 25 mars 2025

@Hanspålocket Hej,

kikar man på utbyggnadskartan hos Tre ser det ut som att ytterområdena planeras att få utökad kapacitet för 5G inom Tre månader. I centrala Skövde finns ingen planerad utbyggnad av 5G den närmsta tiden enligt kartan - men däremot planeras 4G-nätet få utökad kapacitet inom sex månader. I flera fall hänger en kapacitetsförbättring ihop med förberedelse för att bygga ut 5G.

Jag håller tummarna för att ni får 5G snart! 

• Entusiast
  • 25 mars 2025
Hanspålocket skrev:

När är det klart?

Du kan komma ut till Stöpen, här finns nu 5G. :-)

Dock blev det tyvärr inte någon direkt skillnad i hastighet här i Stöpen, då det delar spektrumet med 4G. Jag blev lite besviken faktiskt. 

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+33
OskarL83 skrev:
Hanspålocket skrev:

När är det klart?

Du kan komma ut till Stöpen, här finns nu 5G. :-)

Dock blev det tyvärr inte någon direkt skillnad i hastighet här i Stöpen, då det delar spektrumet med 4G. Jag blev lite besviken faktiskt. 

@OskarL83 Ja du fick 5g på 2100-bandet DSS! Som i ärlighetens namn inte ger något annat än en 5g symbol i mobilen. 

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+33
Hanspålocket skrev:

Ser att när man kollar på uppdatering av nya objekt uppkommer inget i täckningskartan. Så det är väldigt tomt.

@Hanspålocket Det har dessvärre varit lite strul med den sidan i ett par dagar. Verkar funka bättre nu. 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies