Skip to main content

Äntligen får jag en "egen" site med 5g 😉

  • November 14, 2023
  • 7 svar
  • 215 visningar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+37

MER 5G FRÅN HI3G (hemma hos mig)

I skrivande stund förbereder man för montering och resning av ett 48 meter högt Alta torn ett par hundra meter ifrån min bostad. På toppen 3-sektor multibandsantenner och Ericsson Air-antenner! 

Nu blir det mer action i nätet 🚀 More updates to come.. 

@Karl Von Bredband @JeppePeppe @Fredrik W 

 

7 svar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • November 14, 2023

@Martin - 3 kund i 15år Wooohoo! Jultomten kommer tidigt i år ser jag 😍

Du får visa vad du får för hastighet sen när den är igång och i full fart! Vad ligger rekord-hastigheten du lyckats mäta hittills? 


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+37

@Martin - 3 kund i 15år Wooohoo! Jultomten kommer tidigt i år ser jag 😍

Du får visa vad du får för hastighet sen när den är igång och i full fart! Vad ligger rekord-hastigheten du lyckats mäta hittills? 

Snacka om hårda paket från tomten i år 😉 Som mest har jag kommit upp till 1,3 GHz i centrala Göteborg. Bäst svarstid har jag fått i Norrköping, 8ms. Men på senaste tycker jag hastigheterna blivit lägre generellt... @Karl Von Bredband kanske kan svara på om 2142,6MHz har blivit ankarband för 5g också?? 


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+37

Uppdatering från Göteborg! 

Placering för ett nytt 48 meters torn! Gjutning klar, check ✔️

@JeppePeppe @Karl Von Bredband @frodrik91 @Fredrik W @Chipsgeneralen

3-sektor med 8/900 och 21/2600 och fina Ericsson Air-antenner NR 3500 🚀

 

En ny teknikbod ska placeras bredvid masten! 

 

Fyra kilometer fågelvägen ifrån den nya masten ska en radiolänk monters på en av 3:s "hubbar" (motsvarande radiolänk monteras på den nya masten också så siterna kan kommunicera med varandra) som är uppkoppladad mot fibernät…

 

FORTSÄTTNING FÖLJER....


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • November 16, 2023

@Martin - 3 kund i 15år  Det går snabbt nu! Bara en tidsfråga tills att du suuuusar genom nätet 🚀


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+37

@Martin - 3 kund i 15år  Det går snabbt nu! Bara en tidsfråga tills att du suuuusar genom nätet 🚀

Det gör jag redan 😉 Men mer ska mer ha 😛 Nu har jag snart tre siter omkring mig.... 🚀✨️


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+37

Uppdatering från Göteborg! 

Placering för ett nytt 48 meters torn! Gjutning klar, check ✔️

@JeppePeppe @Karl Von Bredband @frodrik91 @Fredrik W @Chipsgeneralen

3-sektor med 8/900 och 21/2600 och fina Ericsson Air-antenner NR 3500 🚀

 

En ny teknikbod ska placeras bredvid masten! 

 

Fyra kilometer fågelvägen ifrån den nya masten ska en radiolänk monters på en av 3:s "hubbar" (motsvarande radiolänk monteras på den nya masten också så siterna kan kommunicera med varandra) som är uppkoppladad mot fibernät…

 

Toppsektionen av en 48 meters torn. Bara denna sektion är 12 meter lång.…

 

FORTSÄTTNING FÖLJER....

 


Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+37

Uppdatering från Göteborg! 

Placering för ett nytt 48 meters torn! Gjutning klar, check ✔️

@JeppePeppe @Karl Von Bredband @frodrik91 @Fredrik W @Chipsgeneralen

3-sektor med 8/900 och 21/2600 och fina Ericsson Air-antenner NR 3500 🚀

 

En ny teknikbod ska placeras bredvid masten! 

 

Fyra kilometer fågelvägen ifrån den nya masten ska en radiolänk monters på en av 3:s "hubbar" (motsvarande radiolänk monteras på den nya masten också så siterna kan kommunicera med varandra) som är uppkoppladad mot fibernät…

 

Toppsektionen av en 48 meters torn. Bara denna sektion är 12 meter lång.…

 

FORTSÄTTNING FÖLJER....

 

Uppdatering v. 49

Helikoptern var på plats igår och lyfte alla sektionerna på plats i ett soligt vackert vinterlandskap!

 

Ett nytt fint 48 meters torn reser sig över trädtopparna! 

 

@JeppePeppe @Fredrik W